فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۵۹۵»

سهم خودروها در آلودگی هوای اردبیل مطالعه می‌شود

عصر خودرو- مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان اردبیل گفت: سهم خودروها در آلودگی هوای این استان با همکاری اساتید دانشگاهی مطالعه می‌شود.

سهم خودروها در آلودگی هوای اردبیل مطالعه می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، محمد خداپرست تصریح کرد: اینکه چه میزان از آلودگی هوای اردبیل مربوط به خودروها است تا به امروز به صورت علمی مطالعه نشده است.

    وی افزود: به صورت تقریبی گفته می‌شود سهم خودروها در آلودگی هوا بیش از 60 درصد است اما برای محاسبه آن در استان با اساتید دانشگاهی مشارکت داریم تا میزان آلودگی مطالعه شود.

    مدیر کل حفاظت از محیط‌زیست استان تاکید کرد: با وجود همکاری سه آزمایشگاه معاینه نفی با محیط‌زیست به صورت دقیق نمی‌توان در خصوص تعداد خودروهای آلاینده اظهارنظر کرد و لازم است مطالعات نهایی شود.

    خداپرست همچنین به ضرورت نصب ایستگاه سنجش کیفیت هوا در مرکز شهر اردبیل اشاره کرد و افزود: با وجود قول مساعد شورای شهر و شهرداری اردبیل این طرح فعلاً عملی نشده است.

    وی تصریح کرد: نصب ایستگاه در مرکز شهر می‌تواند میزان آلودگی هوا را به صورت فنی و دقیق پایش کند و در وضعیت فعلی معیاری برای بیان میزان آلودگی نداریم.

    مدیر کل حفاظت از محیط‌زیست استان افزود: تنها ایستگاه سنجش کیفیت هوای اردبیل در خیابان دانشگاه نصب شده و نصب ایستگاه در مرکز شهر ضروری است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط