فونیکسریمکسبهتام

نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت

جذب سرمایه گذار خارجی برای افزایش ظرفیت صادرات صنعت خودرو ضروریست

عصر خودرو- نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه در خانه ملت گفت: جذب سرمایه گذاری خارجی در حوزه خودروسازی، مزیت و ظرفیت صادرات خودرو را افزایش می دهد و باید به عنوان اقدامی مهم بر آن تکیه شود.

جذب سرمایه گذار خارجی برای افزایش ظرفیت صادرات صنعت خودرو ضروریست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، محمدرضا منصوری افزود: سرمایه گذاری خارجی از شاخص های برنامه ششم توسعه است و همه نمایندگان موظف هستند که از این ظرفیت برای رونق تولید و اشتغالزایی در حوزه انتخابیه خود بهترین استفاده را بکنند.
    وی افزود: تمامی تلاش با کمک مسئولان استانی و شهرستانی برای تحقق حضور خودروساز فرانسوی در سایت بن رو ساوه و سایر سرمایه گذاران در این شهرستان به کار گرفته شده است.
    منصوری تاکید کرد: تنها راه نجات صنایعی که در نیم قرن اخیر دچار سوء مدیریت شده اند، به روز رسانی فناوری و حرکت در جاده رقابت پذیری است و در این زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی کمک موثری است و باید با این شیوه خون جدیدی را در بدنه صنعت خودروسازی دواند تا به گسترش کسب و کار، رونق تولید و صادرات بیانجامد.
    وی با اشاره به تلاش ها برای سرمایه گذاری در صنعت خودرو در ساوه ‌اظهار کرد: در صورت تحقق این مهم، شاهد صادرات خودرو از ایران به سایر کشورها خواهیم بود که می تواند رونق فعالیت قطعه سازان و نیز ایجاد اشتغال چشمگیر را سبب شود.
    نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دستیابی به دانش روز در حوزه خودروسازی از دستاوردهای مهم تحقق قرارداد میان خودروسازی رنو فرانسه و بن رو ساوه خواهد بود و در مناسبات جهانی اقتصاد باید مولفه های رقابت پذیری در تولید مهیا باشد تا جایگاه تولید کننده در بازارهای جهانی تثبیت شود.
    منصوری در پاسخ به سئوالی مبنی بر فضای اقتصاد کشور بعد از انعقاد قرارداد برجام ‌اظهار کرد: برجام به برداشته شدن محدودیت ها در زمینه تولید و صنعت کشور کمک زیادی کرد و اگر این توافق میسر نمی شد اکنون شرایط نامطلوبی بر صنعت حاکم بود.
    وی با انتقاد از ضعف زیرساخت های آموزشی در کشور برای تربیت صنعتگر،‌ گفت:الگوی آموزشی و مهارتی حاکم بر نظام تعلیم و تربیت و دانشگاه های کشور اکنون توان کافی را در تربیت صنعتگر کارآمد ندارد و نیاز است در آموزش های پایه و مهارتی بازنگری شود تا قابلیت ایجاد تحول منطبق با شرایط روز دراین بخش حاصل شود.
    منصوری افزود: در صورت اصلاح نظام آموزشی می توان امیدوار بود که افراد کارآفرین، علاقه مند و صاحب فناوری روز جذب تولید می شوند.
    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بخش دیگری از سخنانش گفت: افزایش قیمت نرخ ارز در سال های اخیر فرصت خوبی برای تقویت توان صادراتی کشور بود اما به خوبی از آن استفاده نشد و باید در این حوزه ها با ظرافت و برنامه ریزی موثرتری حرکت شود.
    وی گفت: تکیه بر اقتصاد تک محصولی خطاست و باید منابع درآمدزایی متعدد در کشور رشد یابد و اگر تحریم ها از جهاتی مشکلاتی داشت اما در برخی زوایا باعث شد که تکیه بر توان داخلی افزایش یابد و تفکر درآمدزایی از منابع دیگر مورد توجه قرار گیرد.
    نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت همچنین در مورد بودجه سال آینده کشور،‌ گفت: بودجه سال 97 انقباضی است چرا که در شرایطی هستیم که باید با تدبیر مسایل به پیش برود و می توان با راهبری اصولی موضوعات زمینه ساز پویایی صنعت کشور بود.
    منصوری خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی بحث Joint Venture یا سرمایه گذاری مشترک و بهره گیری ازتوان سرمایه گذاران خارجی می تواند به تقویت صنعت کمک کند که از بهترین راه های ایستادگی در برابر امریکا و تحریم های ظالمانه است.
    ساوه دومین کانون جمعیتی و قطب مهم صنعت در استان مرکزی است.
    استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که یک کرسی آن متعلق به حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو