فونیکسریمکسبهتام

امداد رسانی به ۲۰خودروی گرفتار در بخش کهک قم

عصر خودرو- مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت: ۲۰ خودرو که به دلیل لغزندگی جاده ها در بخش کهک این استان گرفتار برف و کولاک شده بودند، توسط عوامل هلال احمر رهاسازی شدند.

امداد رسانی به ۲۰خودروی گرفتار در بخش کهک قم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، محمد گل فشان افزود: نیروهای هلال احمر شب گذشته به محض اطلاع از این اتفاق در منطقه برف انبار محور کهک، به منطقه اعزام شدند و این عملیات تا ساعت 24:00 به طول انجامید.
    «قله برف انبار» واقع در بخش کهک مرتفع ترین قله استان با ارتفاع سه هزار و 175 متر از سطح دریاست که صعود به این قله به جز فصل تابستان در سایر فصول سال کوه نوردان زیادی را به سوی خود می کشد؛ بخش کهک یکی از بخش ‌های قم با 2 دهستان فردو و کهک و 18 روستا است که در جنوب قم قرار دارد و فاصله مرکز بخش (کهک) تا قم 30 کیلومتر است.
    وی اضافه کرد:دراین عملیات پنج تیم هلال احمر شرکت کردند و توانستند با حضور به موقع خودروهای گرفتار در برف و یخبندان را نجات دهند.
    وی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی، یخبندان و کولاک و همچنین فراز و نشیبی که در منطقه فردو وجود داشت، نیروهای هلال احمر با خالی کردن باد لاستیک خودروها توانستند آنها را از ارتفاعات به پایین هدایت نمایند.
    گل فشان خاطرنشان کرد: این خودروها پس از رهاسازی از برف و کولاک به راه خود ادامه دادند و نیازی به اسکان اضطراری سرنشینان آنها نبود.
    وی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به شرایط جوی، هلال احمر در بخش سلفچگان قم نیز یک پایگاه و سه خودرو امداد و نجات مستقر کرده است و سایر بخش ها را نیز تحت پوشش دارد.
    سلفچگان از بخش های پنج گانه استان قم و دارای 2 دهستان راهجرد و نیزار و 40 روستاست. فاصله این بخش تا شهر قم 46 کیلومتر است.
    وی از مردم درخواست کرد: اطلاع رسانی اداره کل هواشناسی و اخطار سازمان های امدادی را جدی بگیرند و روزهایی که برف و کولاک وجود دارد از سفر به ارتفاعات خودداری نمایند تا دچار حادثه نشوند.
    در اثر بارش شدید برف در هفته جاری، مدارس استان قم در روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل اعلام شده بود و عصر روز گذشته نیز بارش برف در بخش های استان باعث مسدود شدن راه ها از جمله محور کهک - فردو قم شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو