فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا «۲۶۱۵»

پاسخ محیط زیست به چرایی اعلام دیرهنگام تعطیلات مدارس هنگام آلودگی هوا

عصر خودرو- در چند روز اخیر آلودگی هوای پایتخت به‌شدت افزایش پیدا کرده و منجر به تعطیلی مدارس شده است. مدیرکل محیط زیست استان تهران درباره علت اعلام دیرهنگام تعطیلی مدارس و رسانه‌ای شدن مصوبات این جلسه پیش از برگزاری آن توضیح داد.

پاسخ محیط زیست به چرایی اعلام دیرهنگام تعطیلات مدارس هنگام آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، کیومرث کلانتری  افزود: با توجه به افزایش غلظت آلاینده‌ها در سطح شهر تهران این کمیته روز یکشنبه (15 بهمن) تشکیل جلسه داد و تصمیماتی گرفتیم که تا 24 ساعت بعد قابل اجرا بودند بنابراین ما عصر دیروز جلسه‌ای برای اتخاذ تمهیداتی در 24 ساعت بعد تشکیل دادیم. تصمیماتی که برای جلوگیری از افزایش آلودگی هوا در عصر دیروز گرفته شد تا عصر امروز قابل اجرا است و پس از آن اگر لازم باشد برای 24 ساعت بعد تصمیم‌گیری می‌کنیم.

    مدیرکل محیط زیست استان تهران درباره اطلاع‌رسانی درزمینه مصوبات کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوای تهران گفت: هیچ‌گونه ناهماهنگی در اعلام مصوبات کمیته هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوا وجود ندارد و پخش اخبار ضد و نقیض در این باره به دلیل عجله برخی از دوستان رسانه‌ای است. شب گذشته یکی از خبرگزاری‌ها متاسفانه پیش از شروع جلسه از تعطیلی مدارس خبر داد که من بلافاصله در گفت و گو با شبکه خبر آن را تکذیب و اعلام کردم که جلسه هنوز تشکیل نشده است.

    وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل کمیته هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوا پس از تصمیم‌گیری درباره مصوبات جلسه فقط دو نفر می‌توانند مصوبات را اعلام کنند که یکی از آن‌ها استاندار تهران و دیگری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران است بنابراین هر خبری که به جز از این دو نهاد منتشر شود قابل اعتنا نیست.

    کلانتری با بیان اینکه در خواست می‌کنم در اعلام مصوبات جلسه عجله نشود، گفت: مرجع اصلی اعلام مصوبات کمیته شرایط ویژه آلودگی هوای تهران استانداری و محیط زیست است بنابراین از نظر من هیچ‌گونه ناهماهنگی در اعلام مصوبات نبوده است و آنچه که سبب پخش اخبار ضد و نقیض شد شیطنت برخی از کانال‌های تلگرامی بود.

    مدیرکل محیط زیست استان تهران در پایان تصریح کرد: تعطیلی مدارس به منزله این نیست که شهروندان بار سفر ببندند ومدارس به این دلیل تعطیل می‌شود که رفت و آمد خودرو در سطح شهر کم شود و ترافیک کاهش یابد.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط