فونیکسریمکسبهتام

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خبر داد:

استان سمنان پیشران کشور در بخش خودرو سازی خصوصی با سرمایه گذاری هفت میلیون دلار

عصر خودرو- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: سمنان نخستین استان کشور در بخش خودروسازی خصوصی با ۷ میلیون دلار سرمایه گذاری است.

استان سمنان پیشران کشور در بخش خودرو سازی خصوصی با سرمایه گذاری هفت میلیون دلار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از شاتا، بهروز اسودی هفت واحد خودرو سازی را از صنایع برتر استان سمنان برشمرد و افزود : 85 درصد بازار تولید و فروش اتوبوس درون و برون شهری و مینی بوس کشور در این استان وجود دارد و علاوه بر این، استان سمنان نخستین استان کشور در بخش خودروسازی خصوصی با 7 میلیون دلار سرمایه گذاری است.

    وی تصریح کرد: بیش از 50 درصد ارزش افزوده، 75 درصد سرمایه گذاری و بیش از 85 درصد تامین اشتغال استان سمنان هم اکنون در بخش صنایع کوچک، متوسط و بزرگ استان ایجاد و تضمین می شود.

    اسودی اضافه کرد: 49 درصد اشتغال و 32 درصد سرمایه گذاری استان در بخش صنایع کوچک، 36 درصد اشتغال و 51 درصد سرمایه گذاری‌های استان در بخش صنایع بزرگ و بقیه در صنایع متوسط انجام می‌شود.
    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان فرآوری منابع معدنی را از ظرفیت سازی های جدید در استان برشمرد و گفت : هم اکنون واحدهای 2 هزار تنی فرآوری مس به 2 روش اسیدی و خُردایش خاص با تولید 6 هزار تن کنسانتره صادراتی 32 درصد مس فعال است و تا 6 ماه آینده چند واحد جدید 10 هزار تنی نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد.

    اسودی به ارتقاء فرآوری فولاد از بخش نورد به تولید شمش در 2 شهرستان شاهرود و دامغان اشاره کرد و تصریح کرد : تا پیش از این بین 100 تا 200 هزار تن نورد در استان تولید می شد که در حال حاضر این تولید با ارتقاء و ایجاد ارزش افزوده به 2 واحد 300 هزار تنی ذوب و تولید شمش رسیده است.

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از همکاری های بین صنعت و دانشگاه برای ایجاد شرایط استقرار صنایع بزرگ معدنی با طرح های دانش بنیان خبر داد و گفت: مطالعات و اقدامات مشترکی برای فراوری سلستین و زئولیت در حال انجام است.

    اسودی ضمن ارایه گزارشی از بخش صادرات و تجارت در استان بیان کرد: هم اکنون ارزش ارزی صادرات صنایع معدنی استان بعنوان صنعت بزرگ ، بین 150 تا 300 میلیون دلار استان است که در آینده نزدیک و در 2 مرحله این میزان ابتدا به 600 میلیون دلار و در افق بلند مدت به یک میلیارد دلار می رسد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو