فونیکسریمکسبهتام

معاون سازمان نوسازی صنایع ایران:

طرح جایگزینی خودروهای فرسوده سنگین، همه پتانسیل خودروسازان تجاری کشور را به فعلیت در می آورد

عصر خودرو- معاون توسعه صنایع حمل و نقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با اشاره به طرح جایگزینی ۲۰۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی فرسوده سنگین در مدت سه سال گفت: خودروسازان تجاری کشور فقط با ۳۰ درصد ظرفیت خود کار می کنند و این طرح می تواند همه پتانسیل آنها را به فعلیت در آورد.

طرح جایگزینی خودروهای فرسوده سنگین، همه پتانسیل خودروسازان تجاری کشور را به فعلیت در می آورد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایرنا، بهزاد اعتمادی افزود: اجرایی شدن این پروژه بزرگ، دستاوردهای بزرگی برای صنعت خودروسازی تجاری کشور به دنبال خواهد داشت.
    وی در عین حال اظهار داشت: با این حال، اجرایی شدن این طرح نیازمند تحقق پیش زمینه ها و زیرساخت هایی است که برنامه ریزی های لازم در این زمینه انجام شده و مطمئن هستیم این طرح با موفقیت زیادی همراه خواهد بود.

    ** طرح جایگزینی 202 هزار و 500 خودروی فرسوده در سه سال
    بر اساس آمار پلیس راهنمایی و رانندگی و ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت بیش از 21 هزار اتوبوس درون شهری، بیش از 13 هزار اتوبوس برون شهری، 19 هزار کامیونت، 57 هزار مینی بوس و ون و 240 هزار کامیون و کشنده فرسوده در کشور وجود دارد.
    برنامه دولت برای بازسازی این ناوگان پرداخت تسهیلات بانکی به دارندگان خودروهای فرسوده است؛ در این پیوند «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای و درون شهری گفته است: تعداد خودروهای جایگزین شده در سه سال اجرای طرح 202 هزار و 500 دستگاه است که منابع اختصاص یافته از سوی دولت معادل قطعات منفصله خودرو (بیش از هفت میلیارد دلار) برآورد شده است.
    وی افزود: در این طرح سهم تسهیلات بانکی 212 هزار و 600 میلیارد ریال و آورده متقاضی 183 هزار میلیارد ریال خواهد بود.
    به گزارش ایرنا، خروج خودروهای فرسوده نخستین بار در دولت اصلاحات اجرایی شد و دولت با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، به نوسازی ناوگان تاکسیرانی بویژه در کلانشهرها روی آورد.
    به کمک این طرح و سیاستگذاری های دولت بویژه مجوز واردات خودرو به ازای خروج خودروهای فرسوده بود که بسیاری از خودروهای بالای 25 سال از چهره شهرها رخت بستند و جای خود را به خودروهای جوانتر دادند.
    با این حال این مسیر همچنان ناتمام مانده است بویژه آنکه در حوزه ترانزیت و ناوگان حمل و نقل عمومی شهری و جاده ای، اقدام های اساسی برای نوسازی صنعت حمل و نقل کشور صورت نگرفته است.
    اکنون دولت دوازدهم امیدوار است با اجرای چند طرح، مسیر نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی را بپیماید تا در کنار صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش آلایندگی هوا، زمینه ساز تولید و اشتغال بیشتر در کشور باشد.

    ** ارتقای قطعه سازان ایرانی
    معاون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در ادامه گفت وگوی خود با خبرنگار ایرنا با اشاره به برنامه ریزی خودروسازان فرانسوی برای استفاده از تولیدات قطعه سازان ایرانی در سایت ها و بازارهای بین المللی خود تصریح کرد: وجود مواد اولیه و محصولات خام فراوان و همچنین نیروی انسانی ارزان، از جمله عواملی است که تولیدات قطعه در کشور را مقرون به صرفه می کند و از آنجایی که فرانسوی ها نیز رقابت پذیری بیشتر در بازارهای جهانی را دنبال می کنند، به دنبال استفاده از توانمندی قطعه سازان ایرانی اند.
    اعتمادی با اشاره به پنجمین همایش بین المللی خودروی تهران که 24 و 25 بهمن ماه به میزبانی برج میلاد برگزار می شود، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی این همایش، اتصال قطعه سازان ایرانی به قطعه سازان خارجی و زنجیره جهانی تامین قطعه است تا انتقال دانش و فناوری نیز انجام شود.
    معاون توسعه صنایع حمل و نقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بیان داشت: 10 سال تحریم ها، صنایع خودرو و قطعه سازی کشورمان را عقب نگه داشته و اکنون زمان جهش است.
    به گزارش ایرنا، پیش از این «یانیک بزارد» قائم مقام مدیرعامل خودروسازی پژو در حوزه خرید، تولید در ایران و صادرات قطعات به الجزایر را یکی از گزینه های پیش روی سازندگان ایرانی عنوان کرده و گفته بود: گزینه دوم ایجاد خط تولید در این کشور است که در هر دو صورت ایران به عنوان عضوی از پژو وارد این پروژه خواهند شد.
    پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو با محوریت «زنجیره تامین رقابت پذیر (مواد اولیه، قطعه سازی، لجستیک)» 24 و 25 بهمن ماه امسال در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو