فونیکسریمکسبهتام

نقش همیاران پلیس در کاهش وقوع پنج تخلف رانندگی

عصر خودرو- معاون اجتماعی و فرهنگ آموزش پلیس راهور ناجا از سهم ۱۸ درصدی همیاران پلیس در کاهش برخی از تخلفات و حوادث رانندگی خبر داد.

نقش همیاران پلیس در کاهش وقوع پنج تخلف رانندگی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سرهنگ عین الله جهانی در جلسه کمیته هماهنگی طرح‌های ویژه ترافیکی که در شهرک آزمایش برگزار شد، افزود: در سفر به ویژه سفرهای زمستانی و نوروزی یکی از مهمترین اقداماتی که باید انجام شود اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و فرهنگسازی به مسافران است که ما نیز بر همین موضوع تمرکز کرده و اقداماتی را در این زمینه انجام خواهیم داد.

    وی با تاکید بر اینکه از نقش رسانه‌ها در فرهنگسازی نباید غافل شد، گفت: استودیوی رادیویی پلیس راهور در طول نوروز فعال خواهد بود و تلاش می‌کند که اطلاعات لحظه به لحظه را به مسافران بدهیم.

    جهانی اضافه کرد: در همین راستا پلیس در محورهای اصلی و ایستگاه‌های استقرار مسافران تعداد زیادی بنر اطلاع رسانی نصب کرده است تا موارد ایمنی و توصیه‌های حین سفر را به رانندگان ارائه کنیم.

    وی در بخش دیگری از سخنانش از استفاده بیشتر پلیس از پلیس یاران نوجوان خبر داد و گفت: امسال علاوه بر استفاده از ظرفیت همیاران پلیس، از پلیس یاران نوجوان نیز استفاده خواهیم کرد. این اقدام در هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش انجام خواهد شد و ما امیدواریم تا از طریق آموزش به دانش آموزان بتوان در این زمینه نیز اقداماتی را انجام داد.

    به گفته معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا، برنامه‌ها و موارد آموزشی پلیس یاران نوجوان به آموزش و پرورش فرستاده شده است.

    جهانی با بیان اینکه همیاران پلیس نقش قابل توجهی در کاهش آمار تخلفات و جرایم رانندگی دارند، خاطرنشان کرد: طبق نتایج یک تحقیق علمی همیاران پلیس موفق به کاهش 18 درصدی پنج تخلف عمده رانندگی شده‌اند.

    امدادخودروها خودرو را با سرنشین جابجا نکنند

    سرهنگ مهری معاون عملیات پلیس راهور ناجا نیز در ادامه این نشست، گفت: می‌توان با هماهنگی آموزش و پرورش تاثیر زیادی در استفاده از ظرفیت همیاران پلیس و پلیس یاران نوجوان داشت.

    وی با اشاره به فعالیت امدادخودروها اظهار کرد: امیدواریم که امدادخودروها هنگام حمل خودروهای دارای نقص فنی، تصادفی و معیوب حتما توجه داشته باشند که خودرو را بدون سرنشین جابجا کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو