فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی فراجا:

مجوز واردات خودرو با هدف نوسازی ناوگان پلیس صادر شده‌است

عصر خودرو- سخنگوی فراجا با بیان اینکه مجوز واردات خودرو در راستای نوسازی ناوگان خودرویی پلیس است، گفت: مغرضان به دنبال زمین‌گیر کردن پلیس در ماموریت‌ها هستند.

مجوز واردات خودرو با هدف نوسازی ناوگان پلیس صادر شده‌است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از پلیس، سردار سعید منتظرالمهدی روز چهارشنبه در واکنش به برخی حواشی درباره واردات خودرو توسط فراجا گفت: این که برخی در شیپور انتفاع اقتصادی فراجا از محل واردات خودرو می‌دمند یا به واقع ناآگاه و بی اطلاعند و یا بی شک مغرضند و در زمین دشمن بازی می‌کنند تا بتوانند به اقتدار و توانمندی یک مجموعه‌ خدمات رسانِ امنیت ساز ضربه وارد کنند.

    وی ادامه داد: موضوع مجوز واردات خودروهای سواری بخشی از برنامه کلی و کلان نوسازی خودرویی فراجا است که به تناوب در دوره های مختلف به منظور پیشبرد بهتر ماموریت‌ها انجام شده و می شود.

    به گفته سخنگوی فراجا، اکنون بخش قابل توجهی از خودروی مورد استفاده در ماموریت‌ها ساخت داخل بوده و مناسب ماموریت های شهری است اما برای پلیس ضروری است تا در مواجهه با ماموریتهای مرزی و عملیاتی ، تعقیب و گریز ، عبور از مناطق صعب العبور و کوهستانی از خودروهای با شتاب و قدرت بالا بهره بگیرد.

    وی ادامه داد: با این رویکرد برای تامین این قبیل خودروها نیازمند واردات خودرو توسط دستگاه‌های حاکمیتی با مجوز هییت وزیران هستیم.

    سردار منتظرالمهدی تاکید کرد: امروزه قاچاقچیان و تروریست ها و مجرمان از خودروهای پر قدرت و کاملا به روز دنیا استفاده‌ می کنند و قطعا پلیس در تعقیب و گریز باید خودروی مناسب داشته باشد؛ بی شک همگان اذعان دارند که امکانات‌ و تجهیزات پلیس نباید از متخلفان و مجرمان عقب‌تر باشد مگر اینکه به دنبال ناکارآمدی و زمینگیر شدن پلیس باشند.

    معاون اجتماعی فرماندهی کل انتظامی اظهار داشت: در مصوبه دولت برای واردات خودرو توسط پلیس شرط و اجباری بر واردات خودروی هیبریدی نبوده و پُر واضح است که فراجا نیز مجاز به فروش این گونه تجهیزات نیست؛ اصولا مجوز واردات توسط دولت برای استفاده سازمانی، اداری و ماموریتی دستگاه هاست نه فروش و انتفاع اقتصادی.

    وی بار دیگر تاکید کرد: در راستای تامین تجهیزات خودرویی پلیس در یگان های مختلف، فراجا ناگزیر به واردات خودروهایی با کیفیت، پرقدرت و به روز است، نه آنها را به کارکنان هدیه و هبه می کند و نه به دنبال فروش در بازار و منفعت اقتصادی است.

    بر اساس این گزارش، هیات وزیران به تازگی به فراجا مجوز واردات 2 هزار دستگاه خودروی سواری را داده است؛ این خودروها با اولویت خودروهای برقی و ترکیبی (هیبریدی) و با سود بازرگانی یک درصد و رعایت قوانین مربوطه وارد خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط