فونیکسریمکسبهتام

در دیدار سفیر آلمان با کلانتری مطرح شد

علاقمندی آلمانی ها برای توسعه همکاری در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل

عصر خودرو- سفیر آلمان در ایران با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دیدار و پیرامون مسائل مختلف محیط زیستی و توسعه همکاری های دو جانبه گفتگو کرد.

علاقمندی آلمانی ها برای توسعه همکاری در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این دیدار که پیش از ظهر امروز برگزار شد با اشاره به برخی چالش های محیط زیستی ایران در حوزه های مختلف آب، خاک و هوا، گفت: به ویژه در حوزه آب با چالش های بزرگی مواجه هستیم و رفع این چالش ها نیازمند اتخاذ تصمیم های مهم به ویژه برای اصلاح شیوه مدیریت منابع و مصارف آب و اصلاح الگوی کشت و آبیاری در حوزه کشاورزی است.

    کلانتری با تاکید بر نقش پررنگ آب در حوزه محیط زیست، تصریح کرد: به دلیل شرایط آبی کنونی، پوشش گیاهی کاهش پیدا کرده و همین امر تغذیه حیوانات گیاه خوار و به دنبال آن طعمه یابی برای حیوانات گوشتخوار را دشوار ساخته است.

    معاون رئیس جمهور در خصوص آلودگی هوا در ایران و اقدام های صورت گرفته برای مقابله با آن نیز گفت: بخش عمده آلودگی هوا در شهرها ناشی از تردد خودروهای فرسوده به ویژه تردد شبانه کامیون های فرسوده در شهرها و تولید ذرات زیر 2.5 میکرون بر اثر احتراق ناقص سوخت در این خودروها است.

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: رئیس جمهوری مصمم به رفع چالش های محیط زیستی به ویژه آلودگی هوا است و به همین دلیل تصمیمی مبنی بر نوسازی کامیون ها اتخاذ شد که آلمان نیز می تواند در این مسیر به ایران کمک کند.

    وی اظهار کرد: ایران از اشتراک تکنولوژی و دانش نوین در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل و مدیریت پسماند استقبال می کند و آلمان می تواند همانطور که در گذشته در زمینه تجهیزات و آموزش کشاورزی با ایران همکاری داشت، همکاری های خود را در زمینه مقابله با آلودگی هوا ادامه دهد.

    کلانتری خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت ایران و کاهش شدید بارش، مشکلات محیط زیستی متعددی باید مدیریت شود.

    معاون رئیس جمهور ضمن تاکید بر ضرورت توسعه آموزش های تخصصی برای کارشناسان و به ویژه محیط بانان، تصریح کرد: آموزش های روزآمد و تخصصی می تواند به حل چالش های محیط زیستی کمک کند.

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن دعوت از وزیر محیط زیست آلمان برای سفر به ایران، ابراز امیدواری کرد: این سفر منجر به توسعه و ارتقاء همکاری های محیط زیستی میان دو کشور شود زیرا محیط زیست مرز نمی شناسد و آسیب های محیط زیستی در هر نقطه ای می تواند به سایر مناطق نیز تسری پیدا کند.

    وی با یادآوری بندهای محیط زیستی حقوق شهروندی، خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری ضمن تشویق مردم برای مطالبه گری حقوق محیط زیستی و برخورداری از آب، خاک و هوای سالم، بر حفظ حقوق محیط زیستی نسل های آتی تاکید دارد.

    همچنین، کاوه مدنی سرپرست مرکز بین الملل و امور کنوانسیون های سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تفاهم نامه ای که قرار است فردا سه شنبه 24 بهمن ماه میان ایران و آلمان به امضاء برسد، پیشنهاد کرد: مراسمی تحت عنوان روز محیط زیست ایران و آلمان با همکاری سازمان ها و موسسات تخصصی این حوزه برگزار شود.

    بنابراین گزارش، میشاییل کلور برشتولد سفیر آلمان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت های گسترده محیط زیستی آلمان در دنیا و اعلام آمادگی کشورش برای توسعه همکاری های محیط زیستی با ایران، گفت: محیط زیست نقش و جایگاه بسیار مهمی در آلمان دارد تا آنجا که حزب سبز برای حمایت از فعالیت های محیط زیستی تشکیل شد.

    سفیر آلمان با ابراز تاسف از خروج آمریکا از پیمان تغییرات آب و هوا پاریس، اظهار کرد: آلمان به تعهدات خود برای کاهش گازهای گلخانه ای و مقابله با تغییرات آب و هوا پایبند است.

    وی اشاره ای هم به علاقمندی شرکت های خودروسازی آلمان برای توسعه همکاری با ایران در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل داشت و افزود: در زمینه آب هم هماهنگی های لازم برای بازدید تیم کارشناسی ایران از تلاش های آلمان در این حوزه صورت گرفته است.

    برشتولد پیشنهاد داد: زمینه سازی برای شکل گیری گفتگوی حقوقی پیرامون حقوق محیط زیست نیز در همکاری های میان ایران و آلمان لحاظ شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو