فونیکسریمکسبهتام

نشست بررسی نقش استارتاپ‌ها و فرآیند هوشمندسازی در حمل و نقل بار برگزار شد

عصر خودرو- در نشست تخصصی بررسی نقش استارتاپ‌ها در فرآیند هوشمندسازی در حمل و نقل و افزایش بهره‌وری و تحول در نظام حمل و نقل بار بررسی شد.

نشست بررسی نقش استارتاپ‌ها و فرآیند هوشمندسازی در حمل و نقل بار برگزار شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، نشست تخصصی بررسی فرآیند هوشمندسازی و نقش استارتاپ‌ها در حوزه حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد.

    حمید آذرمند پژوهشگر اقتصادی از نقش استارت آپ ها به‌عنوان یک راه حل برای این بحران نام برد و گفت: حمل و نقل جاده‌ای ایران به لحاظ کیفیت، فاصله زیادی با استانداردهای روز دنیا دارد و ریشه چالش‌‌های این بخش مربوط به سه مولفه اصلی نبود زیرساخت‌ها، ناوگان فرسوده و کارایی پایین است.

    حامد تاج‌الدین مدیر یک اپلیکیشن‌ لجستیک کالا با بیان اینکه در ایران سالانه 1.5 میلیارد دلار هزینه تردد یک سر خالی ناوگان حمل‌ونقل بار جاده‌ای‌ می‌شود، اظهار کرد: با طراحی اپلیکیشن سعی کرده‌ایم واسطه‌گری را در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا کاهش دهیم و با ارائه خدمات الکترونیکی دسترسی آسانی برای صاحبان بار به ناوگان جاده‌ای فراهم کنیم. در دنیا آمار ترددهای یک سر خالی حدود 10 درصد کل ترددها در ناوگان جاده‌ای بین‌ شهری است‌ و در ایران 45 درصد ترددها یک سر خالی است. شکل‌گیری اپلیکیشن‌های لجستیک می‌تواند نقش موثری در اقتصاد کشور داشته باشد. در مقطع کنونی یک کامیون در کشور ما حدود 55 هزار کیلومتر سالانه سیر می‌کند در حالی که این رقم برای کامیون‌های کشوری مثل آمریکا سالانه 180 کیلومتر است و این موضوع بیانگر عدم بهره‌وری در ناوگان جاده‌ای ماست.
    همچنین در این نشست کیوان جعفری فشارکی مدیر دیگر اپلیکیشن‌ لجستیک با اشاره به وجود تناقض‌های جدی در صنعت حمل و نقل، گفت: علاوه بر اینکه گفته می‌شود در حوزه حمل و نقل جاده‌ای مازاد راننده داریم، اما بارها معمولا روی زمین می‌مانند. این در حالی است که شرکت‌های بزرگ و توانمند حمل و نقلی بسیاری داریم که سهم بازارشان بیشتر از 1.5 درصد نیست و قادر نیستند در سراسر کشور کالا جابه‌جا کنند. با استفاده از رویه اپلیکیشن‌های لجستیک صاحبان بار می‌توانند در همه مسیرها بار خود را به صورت آنلاین رصد کنند.
    وی با بیان اینکه در حال حاضر صاحبان کالا ممکن است در طول یک روز با نرخ‌های متفاوتی برای حمل محموله خود مواجه شوند، گفت: اپلیکیشن‌های لجستیک طی فرآیندی سیستماتیک، پروسه قیمت‌گذاری نرخ حمل بار بین شهری را ارزیابی می کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو