فونیکسریمکسبهتام

ورود سامانه پربارش به کشور از فردا

عصر خودرو- سامانه بارشی جدیدی فردا از غرب وارد کشور می‌شود و فعالیت این سامانه روزهای جمعه و شنبه در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز سبب بارش برف و باران می‌شود.

ورود سامانه پربارش به کشور از فردا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی عبور امواج کم دامنه از غرب و جنوب غرب کشور را در روز جاری نشان می‌دهد که سبب ابرناکی، بارش باران و وزش باد در استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب همدان و کرمانشاه شده است.

    روز جمعه سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور می‌شود و فعالیت این سامانه روزهای جمعه و شنبه هفته آینده در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز سبب بارش برف و باران می‌شود.

    ‌روز جمعه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، اردبیل، ارتفاعات البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی، شمال سمنان، تهران، البرز، همدان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و شمال خوزستان بارش باران رخ می‌دهد.

    روز جمعه شدت وزش باد در جنوب عراق و شمال عربستان قابل توجه بوده و وقوع پدیده گردوغبار در خوزستان و ایلام دور از انتظار نیست.

    بعدازظهر جمعه و روز شنبه با شمالی‌ شدن جریان روی سواحل دریای خزر بارش باران در استان‌های ساحلی شروع می‌شود.

    روز یکشنبه کل نیمه غربی کشور بارش برف و باران و در نوار ساحلی کشور نیز بارش برف و باران و همچنین کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

    روز یکشنبه در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، شمال بوشهر، شمال و شرق خوزستان شاهد بارش باران و در برخی مناطق استان‌های اصفهان، قم، یزد، سمنان، خراسان رضوی و خراسان شمالی شاهد بارش برف و باران خواهیم بود.

    روزهای جمعه و شنبه شدت بارش‌ها در کردستان، جنوب آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، زنجان، قزوین، شمال ایلام، غرب همدان، شمال لرستان و ارتفاعات البرز مرکزی است.

    روز یکشنبه شدت بارش‌ها در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، قزوین، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات البرز و ارتفاعات شمال خوزستان است.

    با توجه به ورود سامانه بارشی از بعدازظهر پنجشنبه و فعالیت بارشی آن نظیر بارش برف، در مناطق کوهستانی و سردسیر مناطق یاد شده موجب اختلال در تردد جاده‌ای خواهد شد.

    از بعدازظهر جمعه و طی روز شنبه در برخی مناطق جنوب غرب کشور در استان‌های ایلام و خوزستان امکان شکل‌گیری توده‌های گردو خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. ‌

    آسمان تهران فردا ابری، اواسط روز بارش باران و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز شنبه نیز حاکم است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 7 و‌ 10 درجه خواهد بود.

    روز آینده اهواز با بیشینه دمای 26 درجه بالای صفر و بندرعباس با بیشینه دمای 28 درجه بالای صفر گرم‌ترین مراکز استان و اردبیل و مشهد با کمینه دمای صفر درجه سردترین مراکز استان خواهد بود.

    میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 13 بهمن‌ماه امسال 43.6 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 74.4 میلی‌متر بود. بنابراین بارش سال جاری 58.6 درصد بارش سال گذشته است.

    بیشترین میزان بارش در هفته نوزدهم سال زراعی متعلق به منطقه لاهیجان در استان به میزان 115.7 میلی‌متر بوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو