فونیکسریمکسبهتام

سیلاب، تگرگ، باران، برف و سرما از فردا در اغلب شهرها‌

عصر خودرو- با فعالیت سامانه بارشی تازه ، فردا در بسیاری از شهرها شاهد بارش باران، برف و تگرگ خواهیم بود همچنین بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، بروز سیلاب و آبگرفتگی معابر عمومی در غرب، جنوب غرب و جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

سیلاب، تگرگ، باران، برف و سرما از فردا در اغلب شهرها‌
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود که با بارش پراکنده در نوار غربی کشور شروع به فعالیت می‌کند.

    سامانه بارشی مذکور فردا اغلب مناطق کشور را در برمی‌گیرد و سبب بارش باران، رعد و برق وزش باد شدید، بارش برف در ارتفاعات و بارش تگرگ در مناطق مستعد خواهد شد.

    فردا شدت بارش‌ها در جنوب کردستان، استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، هرمزگان و جنوب کرمان خواهد بود.

    در استان‌های جنوبی کشور فردا رگبار و رعد و برق سبب آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها می‌شود و در جاده‌های کوهستانی البرز و زاگرس بارش برف و لغزندگی جاده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

    سامانه مذکور روز دوشنبه در سواحل خزر شمال شرق و شرق و جنوب شرق کشور فعال است و در شرق مازندران گلستان و خراسان شمالی بارش ها شدت بیشتری دارد.

    از روز یکشنبه تا روز دوشنبه کاهش دما بین 8 تا 12 درجه در استان‌های ساحلی خزر و سپس شمال شرق کشور رخ خواهد داد.

    روز یکشنبه ‌احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، غرب و جنوب فارس، نیمه جنوبی کرمان‌، شمال و شرق  هرمزگان‌، غرب کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین فردا بارش برف، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و کندی تردد در جاده‌های برف‌گیر استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر‌احمد، کردستان، زنجان، همدان و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

    روز یکشنبه 97/12/26 تا قبل از ظهر کاهش  موقتی دید و کیفیت هوا به واسطه نفوذ گرد و خاک از شمال عربستان، در استان‌های خوزستان، بوشهر، ایلام پیش‌بینی می‌شود همچنین ‌بارش برف، مه آلودگی  و کاهش دید در استان‌های کردستان، زنجان، چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود.

    فردا تا قبل از ظهر بارش شدید باران، آبگرفتگی معابر عمومی، رخداد سیلاب، ‌وزش باد شدید موقت‌، احتمال وقوع تگرگ و رعد و برق  در استان‌های‌ خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب و غرب فارس، جنوب لرستان و بوشهر پیش‌بینی می‌شود.

    فردا تا قبل از ظهر بارش باران، وزش باد شدید موقت‌، احتمال وقوع تگرگ و رعد و برق در استان‌های ایلام، کرمانشاه، مرکزی، همدان، غرب اصفهان، غرب کرمان، غرب هرمزگان و یزد پیش‌بینی می‌شود.

    بعدازظهر روز یکشنبه 97/12/26 ‌وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک‌، کاهش دید و کیفیت هوا در شرق کرمان، غرب سیستان و بلوچستان، شرق یزد و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

    بعدازظهر فردا همچنین بارش برف، مه آلودگی  و کاهش دید در استان‌های اردبیل، برخی نقاط آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود.

    فردا بارش شدید باران آبگرفتگی معابر عمومی، رخداد سیلاب‌، وزش باد شدید موقتی، احتمال وقوع تگرگ و رعد و برق درنیمه جنوبی استان کرمان، شمال هرمزگان، سمنان، کرمانشاه و ایلام، بارش باران و وزش باد شدید موقت‌ در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و بارش باران‌، وزش باد شدید موقت‌، احتمال وقوع تگرگ و رعد و برق در استان‌های خراسان جنوبی، شرق اصفهان، شرق یزد، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود.

    روز دوشنبه 97/12/27 بارش برف، مه آلودگی و کاهش دید در استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

    روز دوشنبه بارش شدید باران آبگرفتگی معابر عمومی‌، رخداد سیلاب و وزش باد شدید موقت‌ در استان‌های گلستان و غرب مازندران پیش‌بینی می‌شود.

    دوشنبه همچنین بارش باران‌، وزش باد شدید موقت‌، احتمال وقوع تگرگ و رعد و برق در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود ‌از این‌رو به سازمان‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت جلوگیری از کاهش خسارات احتمالی به عمل آید و به مسافران توصیه می شود با تجهیزات ایمنی کامل سفر ‌کنند.

    روز دوشنبه همچنین ‌احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های‌ مازندران،گلستان و خراسان شمالی، بارش برف، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و کندی تردد در جاده‌های برف‌گیر ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان  و خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

    از اواخر وقت روز یکشنبه شب و روز دوشنبه دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود؛ همچنین فردا خلیج فارس و تنگه هرمز و روز دوشنبه شرق خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش باد شدید رگبار و رعد و برق مواج و طوفانی خواهد بود.

    اواخر وقت امروز در برخی از مناطق جنوب غرب و فردا در برخی مناطق جنوب غرب و نوار شرقی کشور به ویژه استان‌های سیستان و بلوچستان و شرق کرمان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

    روز دوشنبه به علت شدت بارش در کشور افغانستان سطح آب رودخانه های منتهی به سیستان افزایش می‌یابد و آبگرفتگی و سیلاب در حاشیه این رودخانه‌ها پیش بینی می‌شود.

    آسمان تهران فردا نیمه ابری به تدریج ابری در برخی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما و فردا در تهران 15 و 6 درجه خواهد بود.

    فردا بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و یاسوج، همدان، شهرکرد، زنجان و اردبیل با کمینه دمای صفر درجه سردترین مرکز استان خواهد بود.

    میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه 97) تا هجدهم اسفند‌ماه سال جاری 181.7 ‌میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 81.4 ‌میلیمتر ثبت شد، بنابراین بارش سال جاری 123.2 درصد بیشتر از سال گذشته است.

    میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 149.6 ‌میلی‌متر ثبت شد که بارش سال جاری 21.3 درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

    بیشترین میزان بارش در هفته بیست و چهارم سال زراعی متعلق به منطقه لاهیجان در استان گیلان به میزان 49 میلی‌متر بوده است.

    میانگین گرم‌ترین منطقه راسک در استان سیستان و بلوچستان به میزان 27.3 درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری به میزان منشی 12.5 درجه سلسیوس بوده است.

    کاربران همچنین می‌توانند جزئیات دیگری از خبرنامه هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو