فونیکسریمکسبهتام

وزارت راه و شهرسازی:

۱۹ هزار کیلومتر بزرگراه و ۲۷۹۳ کیلومتر آزادراه داریم

عصر خودرو- بر اساس گزارش‌های آماری وزارت راه و شهرسازی، طول بزرگراه‌های کشور در پایان آبان ماه ۱۴۰۱ به ۱۹ هزار و ۸۹۴ کیلومتر و طول آزادراه‌های کشور به ۲۷۹۳ کیلومتر رسیده است.

۱۹ هزار کیلومتر بزرگراه و ۲۷۹۳ کیلومتر آزادراه داریم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، گزارش‌های آماری وزارت راه و شهرسازی در پایان آبان ماه 1401 نشان می‌دهد طول بزرگراه‌های کشور به 19 هزار و 894 کیلومتر معادل 568 برابر قبل از انقلاب و طول آزادراه‌های کشور به 2793 کیلومتر معادل 37 برابر پیش از انقلاب رسیده است.

    هچنین طبق این گزارش طول راه‌های آسفالت‌شده روستایی 109 هزار و 935 کیلومتر معادل 37 برابر قبل از انقلاب و ظرفیت بنادر تجاری برای انجام عملیات تخلیه و بارگیری 273 میلیون تن معادل 14 برابر قبل از انقلاب شده است.

    ظرفیتی که در بنادر بتوان در شرایط مطلوب عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری را انجام داد 8500 هزار TEU معادل 113 برابر قبل از انقلاب بوده است.

    طبق گزارش وزارت راه و شهرسازی تعداد آزمایش‌های کنترل کیفی در حوزه پروژه‌های عمرانی و ساخت‌وسازها در سطح کشور دو میلیون و 800 هزار مورد معادل 19 برابر و تهیه طرح‌های اختالط آسفالت، بتن و مطالعات ژئوتکنیک در پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی 2962 معادل 9 برابر قبل از انقلاب شده است.

    برنامه‌ریزی برای 45 هزار متری کردن بزرگراه‌های کشور

    به گزارش ایسنا، پیش از این در شهریورماه سال جاری، خیرالله خادمی -مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور- گفته بود: 2761 کیلومتر آزادراه در حال بهره‌برداری و 1038 کیلومتر به صورت اشتراکی با سرمایه‌گذاران در حال کار است؛ همچنین 1882 کیلومتر آزادراه در حال مطالعه داریم؛ در حوزه بزرگراه‌ها نیز نزدیک به 6032 کیلومتر در دست اجراست و 3142 کیلومتر در دست مطالعه است و برنامه داریم طول‌ بزرگراه‌های کشور را به 45 هزار کیلومتر برسانیم.

    خادمی بیان کرد: در بخش آزادراهی هم طی یک سال آینده برنامه افتتاح پنج پروژه را داریم که شامل پروژه آزادراه شیراز به اصفهان‌ به طول‌ 210 کیلومتر، منجیل به رودبار به طول هشت کیلومتر، ‌تهران به شمال به طول 22 کیلومتر، مراغه به هشترود به طول 30 کیلومتر، تبریز به صوفیان به‌طول 24 کیلومتر است. برای اتمام این پروژه‌ها به بیش از 5000 میلیارد تومان بودجه نیاز است که نیمی از آن را دولت و نیمی را بخش خصوصی تأمین می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو