فونیکسریمکسبهتام

قائم مقام خاورمیانه و آفریقا گروه PSA:

مشکلات گمرکی مانع رشد داخلی سازی شده است

عصر خودرو- قائم مقام خاورمیانه و آفریقا گروه PSA گفت: هم اکنون موفق به داخلی سازی بیش از ۲۰درصدی در تولید پژو ۲۰۰۸ شده ایم اما در تلاش هستیم تا این میزان را در آینده به ۶۰ درصد افزایش دهیم اما برخی مشکلات موجب کند شدن این‌عملیات شده است.

مشکلات گمرکی مانع رشد داخلی سازی شده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴:۰۰
  • تست
  • تست
  • مشکلات گمرکی مانع رشد داخلی سازی شده است
  • تست

گفت و گو: شهرام فرمانی

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، ژان کریستف کمار افزود: در ایران همه چیز آنطور که پیش‌بینی کرده بودیم پیش نرفت و در جریان مالی در نظام بانکی مشکل جدی داریم.

او ادامه داد: ما در زمان عقد قرارداد این مشکلات را دست کم گرفتیم اما هنوز انتظار داریم که اقتصاد کلان جهان نسبت به ایران بهبود پیدا بکند. ما انتظار داریم این مشکلات حل شود و جالب اینکه زمانی که به رقبا نگاه می‌کنیم می‌بینیم که آنها هم سرعت بالایی ندارند و مانند ما مشکلات زیادی دارند.

کمار ادامه داد: از سوی دیگر مشکل نرخ ارز است که به سرعت در حال بالا رفتن است و موجب شده نتوانیم برنامه ریزی برای بلند مدت یا حتی کوتاه مدت و حتی برای آینده کاری انجام دهیم. او همچنین با بیان اینکه به طور طبیعی قیمت محصولات ما متاثر از افزایش نرخ ارز خواهد بود نیز تصریح کرد: بهترین و پرسودترین روش برای ما داخلی‌سازی است اما زیرساخت‌های ایران، مسائل گمرکی و نوسانات نرخ ارز ما را از این هدف دور کرده است.

قائم مقام خاورمیانه و آفریقا گروه PSA همچنین در بخش دیگری با تایید بر اینکه برند پژو در ایران هنوز در جایگاه اول است گفت: درست است که رنو رقیب است اما ما از این رقابت ترسی نداریم چرا که در تمام دنیا این رقابت وجود دارد و ما به آن عادت داریم.

کمار با اشاره به اینکه از زمان اجرای برجام بزرگترین سرمایه‌گذار در حوزه خودرو هستیم اظهار کرد: بعد از 18 ماه خودرو 2008 را وارد بازار کردیم و C3 در سایپا کاشان به تولید می‌رسد.

قائم مقام خاورمیانه و آفریقا گروه PSA تعداد قطعه سازان همکار در پروژه پژو را 76 قطعه ساز اعلام کرد و گفت: تقریبا همین تعداد قطعه ساز نیز در پروژه سیتروئن با گروه PSA همکاری دارند.

او همچنین با اشاره به اینکه پژو ٢۰۰٨ به عنوان اولین محصول همکاری با ایران خودرو وارد بازار شده است، گفت: این خودرو تمامی استانداردهای روز دنیا را دارد و در بازارهای بین‌المللی نیز با استقبال بسیار خوبی روبه رو شده است.

وی ادامه داد: رقابت در این بازار بسیار شدید است اما باید داخلی سازی عمیقی صورت بگیرد منظور ما از داخلی سازی عمیق این است که از مواد خام تا محصول نهایی به صورت بومی سازی شده، انجام شود.

کمار همچنین با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم یک قطعه تولید بکنیم و بخواهیم مواد خام را وارد کنیم آنوقت ایران جای رقابتی برای سرمایه گذار خارجی نخواهد بود گفت: اگر داخی سازی عمیق صورت بگیرد ایران در بازار جهانی رقابت پذیر خواهد بود.

او ادامه داد: باید به قطعه ساز کمک کرد تا با استفاده از مواد خامی که شما در کشور دارید مانند فولاد،مس،آلومینیوم و.... استفاده کند تا محصول نهایی را تولید کند. متاسفانه بعضی از تولید کنندگان ماشین آلات قدیمی دارند و هنوز آنها را به روز نکرده اند.

کمار افزود: البته من از تعداد زیادی  از شرکت های قطعه ساز بازدید کردم که تولیدات و ماشین آلات مورد استفاده شان در سطح جهانی بوده است.

کمار درباره صادرات به کشورهای همسایه نیز گفت: صادرات قطعات به عراق و سوریه بسیار کم است و اولویت ما صادرات خودرو است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط