فونیکسریمکسبهتام

آمار وزارت صنعت نشان می‌دهد؛

ادامه افزایش تیراژ خودروسازان خصوصی

عصر خودرو- وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایطی آمار تولید ۱۰ ماه امسال خودروسازان را منتشر کرد که طبق آن، خودروسازان نیمه‌دولتی و بخش خصوصی روند صعودی تیراژ خود را حفظ کرده‌اند.

ادامه افزایش تیراژ خودروسازان خصوصی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، بنابر آمار موجود، تولید خودروهای سواری در بیشتر شرکت‌های نیمه‌دولتی و بخش خصوصی کشور، با افزایش طی 10 ماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده است. همچنین در آمار ماهانه نیز مشخص شده که به جز یک شرکت، سایر سواری‌سازان کشور موفق به افزایش تیراژ در مقایسه با دی‌ماه 95 شده‌اند. بنا بر اعلام وزارت صنعت، ایران‌خودرو کماکان بزرگ‌ترین خودروساز داخلی به‌شمار می‌رود، چه آنکه توانسته در 10 ماه امسال 577 هزار و 399 دستگاه تیراژ داشته و 4/ 12 درصد افزایش تولید را تجربه کند.

    همچنین سایپا نیز به‌عنوان دومین خودروساز بزرگ کشور، 297 هزار و 960 دستگاه محصول سواری را در 10 ماه امسال به تولید رسانده و این تیراژ سبب افزایش تولید 4/ ‌22 درصدی در این شرکت شده است. از سومین خودروساز بزرگ کشور نیز خبر می‌رسد که تیراژ در این شرکت طی 10 ماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 8/  15 درصد افزایش داشته، چه آنکه پارس‌خودرویی‌ها توانسته‌اند تا پایان دی‌ماه 194 هزار و 588 دستگاه محصول سواری تولید کنند.در بین خودروسازان بخش خصوصی نیز «خودروسازان بم» توانسته تیراژ خود را از 4‌دستگاه طی10 ماه سال گذشته به یک هزار و 551 دستگاه طی مدت مشابه امسال برساند. همچنین مدیران خودرو نیز با تیراژ 43 هزار و 468 دستگاهی توانسته تولید خود را طی 10 ماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 35 درصد افزایش دهد.

    دیگر خودروساز بخش خصوصی یعنی گروه بهمن نیز که تا پایان دی‌ماه امسال هفت هزار و 411 دستگاه تیراژ داشته، به رشدی 124 درصدی در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته دست یافته است. همچنین کرمان‌موتور هم که 35 هزار و 529 دستگاه محصول سواری را در 10 ماه امسال تولید کرده، توانسته نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 12 درصد افزایش تیراژ را تجربه کند.سری هم به آمار تولید خودروسازان در دی‌ماه امسال بزنیم و ببینیم این شرکت‌ها در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته، چه افت و خیزی را تجربه کرده‌اند.طبق آمار اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، دی‌ماه امسال تولید انواع خودروهای سواری با رشد همراه بوده و از 129هزار و 743 دستگاه در دی‌ماه 1395 به 141 هزار و 720 دستگاه افزایش یافته است.

    در این مدت تولید انواع خودروهای سواری در گروه صنعتی ایران خودرو از 63 هزار و 281 دستگاه در دی‌ماه سال گذشته به 67‌هزار و 102 دستگاه افزایش یافت؛ بنابراین ایران‌خودرو توانسته در بین خودروسازان داخلی صاحب بیشترین تیراژ در اولین ماه زمستان امسال باشد.از سوی دیگر، تولید انواع سواری در گروه خودروسازی سایپا به‌عنوان رقیب ایران خودرو نیز صعودی بوده و از 54 هزار و 604‌دستگاه در دی‌ماه 1395 به 62 هزار و 230 دستگاه افزایش یافت. بخشی از این تولید به پارس‌خودرو (زیرمجموعه سایپا) تعلق دارد.در این مدت اما تولید انواع سواری در «خودروسازان بم» نیز از چهار دستگاه در دی‌ماه سال گذشته به 483 دستگاه رسیده است که رشدی قابل‌توجه را نشان داده و از احیای این خودروساز خبر می‌دهد.

    از مدیران خودرو نیز خبر می‌رسد که در این شرکت، تولید خودروهای سواری افزایش یافته است، چه آنکه تیراژ 6 هزار و 244 دستگاهی این شرکت در دی‌ماه 1395 به 6 هزار و 754 دستگاه طی دی‌ماه امسال رسیده است. مدیران خودرو سال‌ها است به مونتاژ محصولات چری چین مشغول است و از جمله خودروهای این شرکت می‌توان به انواع ام‌وی‌ام و تیگو اشاره کرد.در بازه زمانی موردنظر همچنین آمار تولید انواع خودروهای سواری در گروه بهمن نیز رشد را نشان می‌دهد. بر این اساس، تیراژ خودروهای سواری این شرکت از 346 دستگاه در دی‌ماه 1395 به یک هزار و 160 دستگاه طی ماه مشابه امسال رسیده است. بسترن چینی و مزدا3 ژاپنی، محصولات سواری گروه بهمن را تشکیل می‌دهند.برخلاف بیشتر شرکت‌های بخش خصوصی اما تولید محصولات سواری در کرمان موتور کاهش یافته است. آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد تیراژ کرمان موتور از چهار هزار و 894 دستگاه طی دی‌ماه سال گذشته، به سه هزار و 765 دستگاه طی دی‌ماه امسال کاهش پیدا کرده است. کرمان موتور محصولاتی مانند جک، لیفان و هیوندایی اکسنت و i20 را مونتاژ می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو