فونیکسریمکسبهتام

حضور ۶۱ خودرو و همکاری ۶ استانداری

آغاز رالی‌ خانوادگی حرم تا حرم از مشهد تا کربلا

عصر خودرو- مراسم افتتاحیه رالی خانوادگی مشهد تا کربلا صبح امروز برگزار شد ضمن اینکه اختتامیه آن در پنجمین روز سفر و در کربلا برگزار می‌شود.

آغاز رالی‌ خانوادگی حرم تا حرم از مشهد تا کربلا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، رامین افشاری مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی در این مراسم گفت: کانون جهانگردی از سال 1314 تأسیس شده و در حال حاضر مسئول و برگزار کننده رالی‌های خانوادگی استان است.

    وی افزود: به لحاظ مسیر پرتردد و وسعت شهرها و بین‌المللی برگزار شدن، رالی جذابی است.

    مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی تصریح کرد: این رالی از نظر انتخاب مبدأ و مقصد مسیر یک رالی بی‌نظیر است و حدود 4 ماه هماهنگی ‌برای برگزاری این رالی انجام شد و میراث و استانداری‌های 6 استان در این راستا همکاری خوبی داشتند.

    او افزود: رالی بزرگ حرم تا حرم که از مشهد تا کربلا رقم می‌خورد یکی از پرترددترین کریدورهای کشور است و برای زیارت از عتبات به مرقد امام رضا(ع) سفرها از این مسیر صورت می‌گیرد.

    افشاری بیان کرد: مبدأ و مقصد کریدور دو شهر مقدس مشهد و کربلاست که به‌دلیل تردد زیاد در این محور، ایمنی بسیار برایمان مهم است.

    او افزود: 2917 کیلومتر طول مسیر رالی است که از استان‌های خراسان رضوی، سمنان، قم، مرکزی، لرستان،ایلام عبور می‌کنند و در نهایت به کربلا می‌رسند.

    مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی خاطرنشان‌کرد: اختتامیه رالی حرم تا حرم در پنجمین روز سفر و در کربلا برگزار می‌شود. این رالی 4 الی 7 اسفند 96 برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان 2 روز در کربلا حضور خواهند داشت.

    شرکت‌کنندگان رالی حرم تا حرم سفیران ایران خواهند بود

    محمدرحیم نوروزیان معاون استاندار و فرماندار مشهد در این مراسم گفت: این اتفاق برای اولین‌بار در کشور رقم می‌خورد و کار بسیار ارزشمندی است چرا که در زمینه شادی و نشاط خلأ داریم و این رالی نشاط و شادابی سالمی را به مردم و خانوادها القا می‌کند.

    وی افزود: این رالی علاوه بر یک ورزش سالم، نشاط و شادابی و هیجان به‌همراه دارد ضمن اینکه یک سفر معنوی نیز به‌حساب می‌آید.

    فرماندار مشهد گفت: امیدواریم در مسیر این رالی، امام رضا(ع) حافظ شما باشد و در این رالی، مسیر و نحوه عملکرد مهم است نه سرعت بنابراین به دنبال رقابت ور سرعت نباشید.

    وی تصریح کرد: در سال 59 که رژیم بعثی عراق به ایران حمله کرد آرزویمان این بود که پایمان به مهران برسد و آنجا را آزاد کنیم و امروز در این مسیر رالی اتومبیل‌رانی برگزار می‌شود.

    نوروزیان خاطرنشان کرد: رالی حرم تا حرم پیام ملت ایران را که، صلح و دوستی و معرفت است به مردم عراق خواهد رساند و توجه مردم عراق به این رالی معطوف خواهد شد و شرکت‌کنندگان این رالی سفیران خوبی برای ایران خواهد بود.

    حضور 61 خودرو در رالی خانوادگی حرم تا حرم

    ابوالفضل مکرمی‌فر مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در مراسم آغاز رالی حرم تا حرم (مشهد تا کربلا) گفت: طرح حرم تا حرم از مشهد آغاز و در 6 شهر مسیر خود را ادامه می‌دهد و در نهایت در کربلا به پایان می‌رسد.

    وی افزود: رالی حرم تا حرم اولین رالی‌ای است که از سال 55 تا به امروز به‌صورت بین‌المللی در این مسیر اتفاق می‌افتد.

    مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان رالی حرم تا حرم در طول مسیر از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی و طبیعی بازدید می‌کنند.

    وی بیان کرد: هزینه اقامت، ویزا و هزینه‌های طول سفر شرکت‌کنندگان رالی از‌سوی کانون اتومبیل‌رانی وجهان‌گردی پرداخت می‌شود.

    مکرمی‌فر عنوان کرد: از خراسان رضوی 18 خودرو شرکت کرده‌اند و در مجموع 61 خودرو در این رالی حضور دارند.

    وی خاطرنشان کرد: این حرکت آزمایشی است که قبل از نوروز برای ترددهای جاده‌ای صورت می‌گیرد چرا که این مسیر پرترددترین مسیر جاده‌ای کشور‌ به‌شمار می‌آید.

    مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: امروز پرچم مطهر امام رضا(ع) ازسوی خادمان رضوی در جوار بارگاه منور امام هشتم به رالی حرم تا حرم اهدا می‌شود تا در حرم امام حسین(ع) نصب شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو