فونیکسریمکسبهتام

یک افسر راهنمایی و رانندگی با احساس مسئولیتی خارج از دایره وظایف خود توجه عابران را به خود جلب کرد

ترجمان مهربانی در رفتار پلیس وظیفه شناس

عصر خودرو- هفته گذشته راننده‌هایی که از خیابان حد فاصل میدان منیریه و چهارراه لشگر تهران عبور می‌کردند با صحنه‌ای عاطفی و در عین حال جالب مواجه شدند. دو دستگاه خودرو با یکدیگر تصادف کرده و رانندگان‌شان در انتظار آمدن پلیس بودند. لحظه‌ای بعد وقتی افسر راهنمایی و رانندگی در محل تصادف حاضر شد بلافصله سراغ مغازه‌داری رفت و با قرض گرفتن جاروی مغازه ابتدا شیشه خرده‌هایی که بر اثر این تصادف به زمین ریخته شده بود و باعث پنچری خودرهایی عبوری می‌شد را جارو زد.

ترجمان مهربانی در رفتار پلیس وظیفه شناس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایران آنلاین ،مهربانی، لباس و منصب و جایگاه نمی‌شناسد و از همین روست که برای نوع بشر معنایی یگانه و مشترک دارد؛ معنایی که به‌هر زبان و فرهنگی ترجمه پذیراست و تجلی آن را می‌توان در گلخندی به تماشا نشست که از سر رضایت بر چهره انسان می‌شکفد.هفته گذشته راننده‌هایی که از خیابان حد فاصل میدان منیریه و چهارراه لشگر تهران عبور می‌کردند با صحنه‌ای عاطفی و در عین حال جالب مواجه شدند. دو دستگاه خودرو با یکدیگر تصادف کرده و رانندگان‌شان مثل بسیاری از راننده‌ها که توجهی به راه بندان و تراکم خودروها به خاطر وقوع این تصادف ندارند، در انتظار آمدن پلیس بودند. لحظه‌ای بعد وقتی افسر راهنمایی و رانندگی در محل تصادف حاضر شد بلافصله سراغ مغازه‌داری رفت و با قرض گرفتن جاروی مغازه ابتدا شیشه خرده‌هایی که بر اثر این تصادف به زمین ریخته شده بود و باعث پنچری خودرهایی عبوری می‌شد را جارو زد. این مأمور وظیفه شناس بدون آنکه وظیفه‌ای در این ارتباط داشته باشد مهربانی را با همه وجود معنا کرد و پس از جارو زدن شیشه‌ها و کم کردن بار ترافیکی خیابان به بررسی تصادف دو خودرو پرداخت.

    این صحنه در حالی مقابل دیدگان راننده‌ها به تصویر کشیده شد که بسیاری از ما دل خوشی از دیدن مأموران راهنمایی و رانندگی نداریم و تنها تصوری که از آنها داریم برگه‌های جریمه‌ای است که در دست دارند و مترصد فرصتی هستند تا راننده‌ها را جریمه کنند.
    سروان میثم عظیم وند افسر وظیفه شناس منطقه 11 راهنمایی و رانندگی تهران از 12 سال قبل با عشق خدمت در پلیس راهنمایی و رانندگی وارد این عرصه شد. در 35 سالگی به‌عنوان کارشناس تصادفات در هر ساعت به مأموریت‌های مختلف اعزام می‌شود و تنها دغدغه او این است که بتواند در نخستین فرصت بار ترافیکی ناشی از تصادفات یا تراکم خودروها را کم کند. تصویری که از او مخفیانه به ثبت رسید بهانه‌ای شد تا با او درباره شغل پلیس راهنمایی و رانندگی و دغدغه‌هایی که دارد گفت‌و‌گو کنیم.شاید بسیاری از صاحبان وسائل نقلیه از دیدن یک پلیس راهنمایی و رانندگی که برگ جریمه یا دستگاه ثبت تخلف و جریمه در دست دارد خوشحال نشوند اما اگر همه به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند و آن را راعایت کنند به طور حتم حضور افسر پلیس در خیابان‌ها تنها در جهت تسهیل عبور و مرور خواهد بود. سروان عظیم وند با بیان اینکه همه مأموران راهنمایی و رانندگی موظف به اعمال قانون هستند می‌گوید: همه ما وقتی می‌خواهیم گواهینامه بگیریم باید آیین نامه مربوطه را بخوبی یاد بگیریم و آن را اجرا کنیم. در این آیین نامه همه قوانین و مواردی را که یک راننده باید رعایت کند نوشته شده و گرفتن گواهینامه یعنی اینکه به همه این قوانین آشنایی داشته و آن را رعایت می‌کنیم. وقتی کسی این قوانین را رعایت نمی‌کند ما مجبور هستیم اعمال قانون کنیم و این فرد را جریمه کنیم.


    سروان عظیم‌زاده درباره تصویری که از او در فضای مجازی منتشر شد و توجه بسیاری را به خود جلب کرد گفت: سال‌هاست به‌عنوان کارشناس تصادفات فعالیت می‌کنم و در کنار آن در زمان‌هایی که بار ترافیکی بسیار است برای روان کردن بار ترافیکی در خیابان حضور پیدا می‌کنم. من و همکارانم در سرما و گرما و هوای آلوده در خیابان حضور داریم و تنها عشق خدمت‌رسانی به مردم است که باعث می‌شود ما همه این لحظات سخت را تحمل کنیم. آن روز گزارش یک تصادف در خیابان حد فصل چهارراه لشگر و میدان منیریه اعلام شد. این تصادف بین یک دستگاه تاکسی و پراید رخ داده بود و به‌خاطر شکستن شیشه‌های چراغ و پخش شدن خرده شیشه در کف خیابان ترافیک سنگینی ایجاده شده بود و تراکم خودروها تا چهارراه لشگر نیز ادامه داشت. بلافاصله به محل اعزام شدم و قبل از اینکه مدارک خودروها را بررسی کنم از یکی از مغازه داران جارو گرفتم و شیشه خرده‌ها را جارو زدم تا خودروها بتواند براحتی تردد کنند. در آن لحظه من فقط به روان کردن ترافیک فکر می‌کردم و بعدها متوجه شدم سرنشینان یکی از خودروها عبوری با گوشی تلفن همراه خود از من درحالی که خیابان را جارو می‌زدم عکس گرفته است.
    این پلیس وظیفه شناس با بیان اینکه تنها به وظیفه خود عمل کرده است و همه همکاران او نیز اگر در این شرایط قرار بگیرند همین کار را انجام خواهند داد گفت: بارها من و همکارانم در شرایطی که راننده‌ای نیاز به کمک داشته است به کمک او رفته‌ایم و کمک کردن را وظیفه خودمان می‌دانیم. در شرایطی مانند تصادف باید ابتدا به روان کردن مسیر تردد فکر کرد و موانع تردد را برداشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو