فونیکسریمکسبهتام

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

الزام مجتمع‌های بزرگ به ساخت پارکینگ‌، رویکردی‌ اشتباه است

عصر خودرو- عضو شورای شهر تهران با اشاره به نظریاتی‌ مبنی بر ساخت پارکینگ‌های طبقاتی در مناطق مرکزی شهر گفت: ساخت این پارکینگ‌ها مردم را به استفاده از خودرو شخصی برای سفر به مرکز شهر تشویق می‌کند.

الزام مجتمع‌های بزرگ به ساخت پارکینگ‌، رویکردی‌ اشتباه است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، محمد سالاری عضو شورای شهر تهران  با اشاره به اظهارات اخیر پورسید‌آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مبنی بر ملزم نشدن آپارتمان‌ها به تأمین‌ پارکینگ‌ ساکنان‌، اظهار کرد: الزامی نیست که پارکینگ‌‌ها در ساختمان‌ها تأمین شوند و مردم می‌توانند خودروهای خود را در پارکینگ‌های محلی پارک کنند، البته‌ این موضوع باید در جلسات کارشناسی هم مورد بررسی جامع‌تر قرار گیرد‌، زیرا یکی از رویکرد‌های مبتنی بر قانون فرادستی‌ از جمله طرح تفصیلی‌ تهران است.

    عضو شورای شهر تهران با اشاره به طرح تفصیلی تهران افزود: بر مبنای این طرح همه ساختمان‌هایی که در شهر تهران ساخته می‌شوند اعم از تجاری، اداری‌ و مسکونی بر اساس آن میزان پارکینگی‌ که در قوانین دیده شده باید پارکینگ‌ تأمین کنند.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر نظراتی مطرح است که در جای خود قابل تأمل است، تصریح کرد: اگر پارکینگ‌ها در داخل منازل تأمین شود، این باعث‌ می‌شود که مردم با خودرو تردد کنند و به نوعی تعاملات بین مردم در کوچه، خیابان و محله کم می‌شود.

    سالاری با طرح این پرسش‌ که کدام مدیریت شهری در مناطق متراکم مرکزی شهر که زمین خالی ندارد، می‌تواند پارکینگ‌های مشاع‌ طبقاتی بسازد‌، تصریح کرد: اگر این کار را ممنوع کنیم و از طرفی هم پارکینگ‌ ایجاد نشود، آن موقع مشکل مردم بیشتر می‌شود.

    وی افزود: احداث پارکینگ‌های طبقاتی و حتی احداث پارکینگ‌ در طبقات زیرین‌ ساختمان در مناطق مرکزی شهر باعث‌ جذب سفر می‌شود.

    عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: امروزه گفته می‌شود که شهرداری یا پارکینگ‌ طبقاتی بسازد و یا در ساختمان‌ها برای جذب سفر پارکینگ‌ مازاد بسازد‌، اما نظر جدیدی می‌گوید‌ که این رویکرد هم اشتباه است،زیرا وقتی مجتمع‌ها دارای پارکینگ‌ شوند، مردم هم برای استفاده از خودرو جهت عزیمت‌ به مرکز شهر تشویق‌ می‌شوند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو