فونیکسریمکسبهتام

موتورشو ژنو ۲۰۱۸ (۳۱)

لوکس های ژاپنی غرفه لکسوس

عصر خودرو - در موتورشو ژنو ۲۰۱۸، لکسوس برای اولین بار از تازه‌ترین کراس‌اوور خود، یعنی UX رونمایی کرد، اتاق هفت نفره RX را برای اولین بار در معرض دید اروپایی ها قرار داده و فیس‌لیفت ۲۰۱۸ کراس‌اوور محبوب خود، NX را در کنار نسخه ای خاص از RC به نمایش گذاشته است.

لوکس های ژاپنی غرفه لکسوس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، کامل کننده این جمع نیز مدل هیبرید نسل جدید پرچم‌دار لکسوس (LS500h) و کوپه اسپرت جسور این برند (LC500h) هستند.
چشم‌غُره لکسوس به BMW X1
در حال حاضر، کراس‌اوور ها و SUV بیش از 60 درصد از مجموع فروش جهانی لکسوس را به خود اختصاص داده اند، پس تعجبی ندارد که لکسوس مصمم به گسترش این خانواده با عضوی جدید است؛ UX لکسوس جدیدی است که رو در روی کراس‌اوور ها و SUV های پریمیوم کوچکی همچون BMW X1، آئودی Q3 و رنج‌روور ایووک قرار می گیرد.
پیش‌نمایش اغراق‌شده UX را پیش‌تر در قالب کانسپتی با همین نام دیده بودیم اما در مدل تولیدی، از آن زشتی خام کاسته شده و شاهد استایلی آشنا، نزدیک به NX هستیم؛ البته در ابعادی جمع‌وجور تر. هرچند برخلاف نسل فعلی لکوسس ها، چراغ جلو و دیلات های تیک شکل، حال در قالبی یکپارچه قرار دارند. در طراحی کابین نیز از استایل مدرن تری که حداقل از نظر خطوط و فرم ها، نزدیک به طراحی داخلی نسل جدید LS هستند، بهره گرفته شده است.
هنوز اطلاعات فنی از UX در دست نیست اما از آنجایی که برپایه پلتفرمی مشترک با تویوتا C-HR توسعه یافته و قرار است با یک پیشرانه بنزینی (2.0 لیتری 168 اسب‌بخاری در دل UX200) و یک پیشرانه هیبرید (متشکل از یک موتور بنزینی و یک موتور الکتریکی بر روی محور عقب، با مجموع قدرت 176 اسب‌بخار، در قالب UX250h) به بازار عرضه شود. UX در برخی بازار ها، به عنوان ارزان‌قیمت ترین لکسوس، جایگزین CT200h می‌شود و قیمت پایه آن، کمتر از 30 هزار دلار خواهد بود.
برداشت هفت‌سرنشین از پرفروش ترین لکسوس
لکسوس با هدف تحکیم جایگاه پرفروش ترین ساخته خود، RX، در مدل 2018 اتاق کشیده با ظرفیت 7 سرنشین را نیز به خانواده این کراس‌اوور میدسایز ژاپنی اضافه کرده است.
RX سه‌ردیف سرنشین تقریبا 11 سانتیمتر کشیده تر از RX های عادی است و اگرچه تغییری در فاصله بین دو محور آن اعمال نشده، در نمای عقب دارای طراحی ایستاده تری است که به افزایش فضای ردیف سوم صندلی ها کمک می کند. این ردیف جدید که ظرفیت 2 سرنشین و قابلیت تاشدن برقی به نسبت 50/50 دارد، دارای دو جا لیوانی در قالب کنسول بین نشیمن ها و خروجی مجزای سیستم تهویه برای هر سرنشین نیز هست. در RX های لانگ، پوشش صندلی ها بصورت استاندارد از نوع چرم است اما این، شامل حال صندلی های ردیف سوم نمی شود و در عوض، با چرم مصنوعی پوشش یافته اند. در ضمن، برای ردیف دوم صندلی ها که بصورت استاندارد از نوع 3 سرنشین و با نسبت تاشو 40/20/40 است، صندلی های راحتی مجزا نیز قابل سفارش است که در این صورت، RX L به یک کراس‌اوور لوکس 6 سرنشین تبدیل می شود. گفتنی است در حالت 3 ردیف سرنشین، فضای بار RX L تنها 198 لیتر است اما ظرفیت با خواباندن ردیف سوم صندلی ها به 651 لیتر افزایش می یابد؛ رقمی که در صورت خواباندن ردیف دوم و سوم صندلی ها به 1.642 لیتر می رسد.
همچون RX های عادی، اتاق لانگ نیز در دو مدل بنزینی و هیبرید عرضه می شود. RX350L دارای پیشرانه V6 3.5 لیتری 290 اسب‌بخاری مُحرک محور جلو (یا بصورت آپشنال، هر چهار چرخ است) با 356 نیوتن‌متر گشتاور بیشینه است اما RX450hL که از پیشرانه ای ترکیب شده از موتور V6 بنزینی و یک جُفت موتور برقی، 308 اسب‌بخار قدرت می گیرد، بصورت استاندارد مُحرک چهار چرخ است. هر دو مدل از گیربکس 8 سرعته اتومات بهره می برند و در 5 سطح تجهیزاتی قابل سفارش خواهند بود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط