فونیکسریمکسبهتام

امضای قرارداد مشارکت بخش خصوصی در ساخت ۴۳۹ کیلومتر آزادراه

عصر خودرو- در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی قرارداد مشارکت بخش خصوصی در ساخت ۴۳۹ کیلومتر آزادراه به ارزش ۲۵۰۰ میلیارد تومان امضاء شد.

امضای قرارداد مشارکت بخش خصوصی در ساخت ۴۳۹ کیلومتر آزادراه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، این قراردادها که میان خیرالله خادمی – مدیرعامل شرکت ساخت - و نمایندگان شرکت‌های بخش خصوصی مشارکت‌کننده  به امضاء رسید به شش پروژه آزادراهی در استان‌های مختلف مربوط می‌شود.

    سید حسین میرشفیع – معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت – درباره جزییات این پروژه‌ها اظهار کرد: این آزادراه‌ها شامل مشهد به چناران با 53 کیلومتر طول به ارزش 420 میلیارد تومان، لامرد به پارسیان به طول 51 کیلومتر و ارزش 360 میلیارد تومان، سیرجان به بندرعباس به طول 59 کیلومتر و ارزش 263 میلیارد تومان، مهریز به اردکان به طول 126 کیلومتر و ارزش 800 میلیارد تومان، کنارگذر شمالی اراک به طول 261 کیلومتر و ارزش 65 میلیارد تومان و یکی از فازهای آزادراه ارومیه – تبریز به طول 24 کیلومتر و ارزش 327 میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی اجرایی خواهند شد.

    به گفته وی، این قراردادها با آورده 70 درصدی بخش خصوصی و 30 درصدی دولت عملیاتی می‌شود.

    معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت از تایید صلاحیت شدن تعدادی از پروژه‌های آزادراهی جدید از سوی معاونت برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: آزادراه‌های تبریز - مرند، چرمشهر - پردیس، نایین – نطنز، شهربابک – سیرجان و بستان آباد – کرمانشاه خواهند بود که با نهایی شدن ابلاغیه‌های لازم از سوی سرمایه‌ گذار وارد فاز اجرایی می‌شوند.

    به گفته میرشفیع، با وجود تمام تنگناهایی که وجود داشته قراردادهای قابل توجه جدیدی با سرمایه‌ گذاران بخش خصوصی به امضاء رسید که این موضوع می‌تواند در آینده گره‌گشای بسیاری از طرح‌های عمرانی کشور باشد.

    همچنین دراین جلسه محمد حسن‌نژاد – نماینده مردم جلفا در مجلس شورای اسلامی – اعلام کرد که خوشبختانه با وجود تمام مشکلات و معضلات موجود کارهای اجرایی قابل توجهی صورت گرفته که فعال کردن بخش خصوصی در این پروژه‌ها می‌تواند به طور قابل توجهی به بهبود امکانات زیرساختی بسیاری از شهرها کمک کند. برای ما فرقی نمی‌کند که کدام منطقه از کشور توسعه یابد، زیرا بهبود شرایط در هر نقطه‌ای می‌تواند برای توسعه ایران کمک‌کننده باشد.

    به گفته وی در شرایطی که استیضاح وزیر راه و شهرسازی به جریان افتاده و امکان آن وجود داشت که لابی‌های سیاسی پیگیری‌ شود، اما وزیر راه‌ و شهرسازی ترجیح داده قراردادهای مهم آزادراهی را اجرایی کند که این امر قطعا نشان‌دهنده آن است که پیگیری کار از لابی برای استیضاح برای دکتر آخوندی اهمیت بیشتری دارد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو