فونیکسریمکسبهتام

تلاش برای بهره‌برداری از قطعه دوم آزادراه تهران-شمال تا اوایل سال ۱۴۰۲

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از بهره‌برداری از پنج پروژه بزرگراهی اولویت‌دار تا پایان سال جاری و بهره‌برداری از قطعه دوم آزادراه تهران-شمال تا اوایل سال آینده خبر داد.

تلاش برای بهره‌برداری از قطعه دوم آزادراه تهران-شمال تا اوایل سال ۱۴۰۲
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، خیراله خادمی با بیان اینکه چهارخطه شدن بزرگراه‌ها علاوه بر کاهش تصادفات، افزایش ظرفیت ترافیکی را به دنبال دارد، گفت: افزایش بزرگراه‌ها و افزایش تعداد باندها در راستای تکمیل کریدورهای بزرگراهی است که در کشور نیازمند این موضوع هستیم. 

    وی از بهره‌برداری از پنج پروژه آزادراهی تا پایان سال جاری خبر داد و اعلام کرد: بهره‌برداری از پنج پروژه بزرگراهی را در اولویت قرار داده‌ایم و این پروژه‌ها را می‌توان طی یک‌سال آینده با یک منابع اعتباری مشخص بهره‌برداری کرد که آزادراه شیراز به اصفهان حدفاصل شیراز به ایزدخواست به طول 210 کیلومتر یکی از پروژه‌های مذکور است. 

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان اینکه خوشبختانه نزدیک به 150 کیلومتر از این مسیر در دولایه آسفالت شده است، عنوان کرد:‌ نیوجرسی 120 کیلومتر از این مسیر انجام شده و امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد و هشت کیلومتر باقی‌مانده نیز در منجیل رودبار قرار دارد.  آزادراه رشت به قزوین پروژه دیگر است که مردم مدت‌ها در ساعات پیک ترافیک در این مسیر معطل می‌مانند، لذا امیدواریم تا پایان سال با بهره‌برداری از این آزادراه که بسیار دشوار و پر تونل است، معضل ترافیک رفع شود. 

    خادمی سومین پروژه قابل بهره‌برداری را قطعه دو آزادراه تهران-شمال خواند و گفت: برآنیم تا پایان سال این قطعه نیز به بهره‌برداری برسد؛ با این حال تا پایان سال به مرحله بهره‌برداری نرسد، تا اوایل سال 1402 بهره‌برداری می‌شود، چراکه در راستای تکمیل این محور اقدامات خوبی صورت گرفته است. 

    براساس گزارش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، وی با تاکید براینکه دو پروژه نیز در آذربایجان شرقی در اولویت قرار دارد، ‌ گفت: یکی از پروژه‌ها در مراغه- هشترود است و حدود 30 کیلومتر اول آن طی یک‌سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین پروژه تبریز به سمت صوفیان و مرند نیز به طول 24 کیلومتر آماده بهره‌برداری خواهد شد. 

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خاطرنشان کرد: هرساله در بخش بزرگراهی متوسط سالی حدود 700 تا 800 کیلومتر بهره‌برداری را در دستور کار قرار می‌دهیم و امسال نیز برآنیم طی یک‌سال آینده 730 کیلومتر بزرگراه را در شرکت ساخت و ادارات کل راه و شهرسازی به صورت مشترک به بهره‌برداری برسانیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو