فونیکسریمکسبهتام

جزئیات ورود خودروهای شخصی به جزیره کیش در نوروز ۹۷

عصر خودرو- دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش از هزینه ۲۰۰ هزار تومانی ورود خودرو به این جزیره خبر داد و گفت: قیمت بلیت پروازها تابع عرضه و تقاضا و ضوابط است، اما آبان ماه امسال بر اساس مصوبه هواپیمایی کیش قیمت پرواز از تهران به کیش ثابت اعلام شد.

جزئیات ورود خودروهای شخصی به جزیره کیش در نوروز ۹۷
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  تسنیم، علیرضا قائدیان در نشست خبری با اشاره به تشکیل ستاد تسهیلات نوروزی از اوایل بهمن ماه امسال اظهار کرد: در دو ماه اخیر تمهیداتی اندیشیده شد تا مسافران با توجه به ضوابط و شرایط اقامت بهتری را فراهم کنیم.

    وی با اشاره به این که از طریق دریا از سه بندر اصلی چارک، آفتاب و لنگه به عنوان مبادی ورودی به کیش استفاده می شود، تصریح کرد: علاوه بر مسیرهای معمول و روزانه در تردد به جزیره کیش، از اسکله های مسافری این سه بندر نیز از طریق شناورها حمل و نقل انجام می شود.

    وی با بیان این که بر اساس مذاکرات صورت گرفته با سازمان بنادر و دریانوردی 4 فروند شناور که قابلیت حمل خودرو و مسافر را به طور همزمان دارند در ایام نوروز به ناوگان حمل و نقل دریایی مسافری برای سفر به کیش اضافه می شوند، افزود: در حوزه در تاسیسات بندری برای امسال امیدواریم خدمات بهتری در زمان انتظار مسافران از بندر چارک به کیش داشته باشیم.

    وی در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر هزینه ورود خودرو به جزیره کیش و قیمت بلیت پرواز به این جزیره گفت:بر اساس ضوابط موجود و الزامات، خودروهای تولید داخل کشور که مدل ساخت آنها از سال 90 به بعد است با در دست داشتن معاینه فنی معتبر و  خودروهای تولید خارج از سال 85 شمسی به بعد با در دست داشتن برگه معاینه فنی امکان ورود به جزیره را خواهند داشت.

    دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش در عین حال با بیان این که به دلیل پیش بینی های انجام شده برای حمل و نقل جزیره کیش بهتر است مسافران  اصراری به همراه داشتن خودرو نداشته باشند، اظهار کرد: مسافران نوروزی می توانند خودروهای خود را در توقفگاه های بنادر  مستقر کرده و خودشان به کیش بیایند.  در جزیزه تمهیدات ویژه برای حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده و در این راستا 100 دستگاه ون و مینی بوس به این کار اختصاص یافته است و هموطنان نیازی به استفاده از خودرو شخصی نخواهند داشت.

    ممنوعیت ورود خودروهای سنگین به جزیره کیش

    قائدیان با بیان این که خودروهای کامیون، کامیونت و مینی بوس اجازه ورود به جزیره کیش را ندارند، افزود: هزینه ورود خودرو به جزیره کیش 2 میلیون ریال است که در مبادی ورودی اخذ می شود، هموطنان باید حتما بلیت رفت و برگشت شناور را در اختیار داشته باشند.

    وی با تاکید بر این که دوره ماندگاری خودروها در جزیره کیش 5 روز خواهد بود درباره قیمت پروازها به جزیره کیش تصریح کرد: قیمت بلیت پروازها تابع عرضه و تقاضا و ضوابط سازمان هواپیمایی کشوری است، اما  آبان ماه امسال بر اساس مصوبه هواپیمایی کیش قیمت پروازها از تهران-کیش ثابت -418 هزار تومان- اعلام شد.

    وی ادامه داد: البته باید به این نکته توجه شود که هزینه تعمیر و نگهداری هواپیماها به صورت ارزی است که در قیمت تاثیر می گذارد، اما با این حال هواپیمایی کیش با افزایش مبدا و پروازها تلاش کرده قدرت تاثیرگذاری در قیمت پروازها را حفظ کند.

    وی این را هم گفت که  حدود 60 درصد پروازها به سمت کیش توسط سایر ایرلاین ها صورت می گیرد.

    دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش با یادآوری تقویت زیرساخت های حمل و نقل هوایی جزیره کیش گفت: در دو ماه اخیر پرواز از فرودگاه های کاشان، آبادان، یزد به جزیره کیش راه اندازی شده و در ادامه هم شهرهای دزفول و همدان  به این چرخه اضافه می شوند.

    قائدیان با بیان این که کیش ایر دارای 12 فروند هواپیماست، افزود: از این تعداد هواپیما برای تعطیلات نوروزی 4000 صندلی در اختیار مقصد جزیره کیش قرار می گیرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو