فونیکسریمکسبهتام

وزیر بهداشت در سیزدهمین همایش سراسری پلیس راهور:

۳۰ سال چشم به راه خودروی استاندارد

ما نقشی در کاهش تصادفات نداریم!

عصر خودرو- وزیر بهداشت با اعلام این مطلب که بیش از ۳۰ سال چشم به راه هستیم خودروی استاندارد بیاید،‌ گفت:‌ مسئولان صنعت کشور تعارف را کنار بگذارند و اگر نمی‌توانند یک فکری کنند که خودرویی تولید شود که سلامتی مردم را تامین کند.

۳۰ سال چشم به راه خودروی استاندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در سیزدهمین همایش سراسری رؤسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در ستاد ناجا با تشکر از خدمات شبانه‌روزی پلیس اظهار داشت:خدمات پلیس بر مردم بر هیچ کس پوشیده  نیست و مردم حتی در آنجا که توسط پلیس جریمه می‌شوند این اقدام برایشان تلخ نیست و شیرین است و چرا که می‌دانند به خاطر سلامتی خود، خانواده و دیگران جریمه می‌شوند.

    وی با ابراز امیدواری از اینکه امسال سال خوبی باشد به دریافت گواهی سفیر فرهنگ ترافیک از سوی سردار مهری اشاره کرد و گفت: من فکر کردم می‌خواستند کارنامه یک سال گذشته من را بدهند و گزارشی از خلاف‌ها و سرعت‌های بالا را و لیست جریمه را و شرمنده شدم که به من عنوان سفیر فرهنگ ترافیک را ابلاغ کردند. چرا که من به عنوان راننده‌ای هستم که بعضی وقت‌ها شیطنتی از نظر سرعت انجام می‌دهم و باید بگویم نقش پلیس در این بین بازدارنده است.

    قاضی زاده در خصوص تصادفات تصریح کرد: یکی از بلایای تکنولوژی آسیب‌های مضاعفی است که به بشر منتقل می‌شود؛ 100 سال قبل تصادفات به معنای امروزی نبود و افراد به واسطه بیماری جان می‌دادند؛ چهار پا بود اما چهار چرخ نبود.

    ووزیر بهداشت افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال 2020 سومین عامل مرگ و میر انسان‌ها در جهان تصادفات هستند و متاسفیم بگوییم به ازای هر 10 هزار خودرو در اروپا 12 تا 13 نفر کشته می‌شوند و این مورد در ایران حدود 37 مورد است.

    هاشمی ادامه داد: از سال 84 تاکنون تعداد کشته‌ها 40 درصد کمتر شده البته درست است کشته‌ها کاهش یافته اما خودروها افزایش یافته و کیفیت خودروها در این خصوص بهتر نشده است.

    عالی‌ترین مقام وزارت بهداشت در خصوص کیفیت خودروها اعلام کرد: بیش از 30 سال است چشم به راه هستیم که خودروهای استاندارد بیایند؛ این موضوع بهتر که نشده در برخی موارد بدتر هم شده است.

    هاشمی به وضعیت جاده‌ها پرداخت و گفت‌: جاده‌ها بهتر از گذشته شده اما با استاندارد فاصله دارد؛ حضور پلیس هم مشهود است و اورژانس، هلال‌احمر و آتش‌نشانی هم حضور دارند ولی هنوز تا درجه مطلوب فاصله داریم.

    وی ادامه داد: در عین حال تقسیم وظایف بین دستگاه‌ها یکی از عوامل بازدارنده است که نتوانسته‌ایم بهتر از گذشته ورود کنیم و امیدواریم بتوانیم در حوزه فرهنگ‌سازی در این زمینه بهتر عمل کنیم.

    وزیر بهداشت به مجموعه سیاساکتی پرداخت و گفت: نمی‌دانم چه مسئله‌ای در این بین بوده، اعتبار، بودجه، انگیزه، روحیه مدیران ای دل و دماغ برای تولید این کار؛ چرا که این مجموعه خیلی اثرگذار بود و در زمینه آموزش مثمر ثمر بود؛ باید بدانیم آموزش فقط با تکرار میسر است.

    وی با اعلام این مطلب که ما نقشی در کاهش تصادفات نداریم، تصریح کرد: البته در حوزه فرهنگ سازی می‌توانیم عمل کنیم؛ بهورزان پایگاه‌های بهداشت سلامت و مراکز عالی سلامت در این عمل اقدام کرده و می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های کلان تاثیرگذار باشند اما در عمل کاهش مرگ، تعداد مرگ و کاهش در معلولیت از جمله کارهای حوزه ماست.

    هاشمی به اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم پرداخت و گفت: 33 پایگاه و مجموعه هوایی افزوده شده، مجموعه زمینی نوسازی شده و تهران هم به موتور آمبولانس‌ها مجهز شده است؛ در دو هفته آینده نیز به 2 هزار و 400 پایگاه، 400 پایگاه اضافه خواهد شد.

    وی اظهار امیدواری کرد که چهارشنبه آخر سال کم حادثه باشد و پدرو مادرها با گذاشتن برنامه‌های جمعی بچه‌های خود را رها نکنند و اگر می‌خواهند شادی و تفریح کنند پدرمادرها همراه بچه‌ها باشند.

    قاضی زاده به نگرانی‌ها در خصوص تصادفات پرداخت و گفت: در 19 تا 20 درصد جوانان زیر 20 سال  ما به خاطر بی توجهی، غفلت، ساده‌اندیشی و هیجان جان می‌بازند چرا که نتوانسته‌ایم درست تربیت و جهت‌دهی کنیم و به نابودی آنها می‌انجامد.

    وزیر بهداشت خطاب به مسئولان صنعت کشور گفت: مسئولان صنعت کشور تعارف را کنار بگذارند و اگر نمی‌توانند، یک فکری کنند تا سلامتی مردم تامین شود.

    وی گفت: در خصوص جاده هم دولت و مجلس باید تصمیم بگیرند برای همیشه این نقاط حادثه‌خیز را حل کنند. اینطور نیست که هر روز یک شهر و جاده و یک تمدن جدید ظاهر شود. باید نقاط آسیب‌پذیر را مرتفع کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو