فونیکسریمکسبهتام

با انتشار اوراق سلف موازی سراتو؛

سایپا از بورس کالا ۵ هزار میلیارد ریال تامین مالی می کند

عصر خودرو- دقایقی قبل اوراق سلف موازی استاندارد ۵۴۵۱دستگاه خودروی سراتو به منظور تامین مالی شرکت خودروسازی سایپا به ارزش ۵ هزار میلیارد ریال از طریق بورس کالای ایران منتشر شد.

سایپا از بورس کالا ۵ هزار میلیارد ریال تامین مالی می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  کالاخبر ، عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد خودرو سراتو شرکت سایپا (سهامی عام) در نمادهای «عساپا1» و «عساپا2» با سررسید یکساله به ترتیب هر یک به تعداد 3میلیون و 271 هزار و دو میلیون و 180 هزار قرارداد در مجموع به تعداد 5 میلیون و 451 هزار قرارداد از طریق شرکت کارگزاری پارسیان انجام خواهد شد. همچنین قیمت هر قرارداد 917هزار و 251 ریال است که هر 1000 قرارداد معادل یک دستگاه خودروی سراتو است.

    هدف شرکت خودروسازی سایپا از انتشار این اوراق، تأمین بخشی از سرمایه در گردش جهت افزایش تیراژ خودروهای فعلی و تأمین منابع الزم به منظور توسعه محصوالت جدید اعلام شده است.

    در صورتی که در پایان مدت عرضه اولیه، بخشی از اوراق پذیره نویسی نگردد، متعهد پذیره نویسی مکلف به خرید اوراق باقی‌مانده به قیمت تعیین شده در بازار است. همچنین در صورتی که در پایان مدت عرضه اولیه، هیچ بخشی از پذیره نویسی اوراق صورت نگیرد، متعهد پذیره نویسی مکلف به خرید اوراق به قیمت پایه خواهد بود.

    شایان ذکر است معاملات ثانویه این اوراق از تاریخ 26/12/1396 لغایت 23/12/1397 ادامه خواهد داشت. در ضمن عرضه اوراق به روش گشایش انجام خواهد شد و دامنه نوسان قیمت در عرضه اولیه مثبت و منفی سه درصد خواهد بود. همچنین، دوره تحویل فیزیکی پس از زمان سررسید اوراق شروع و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت، عدم ارائه درخواست جهت تحویل فیزیکی کالا، 10 روز تقویمی پیش از تاریخ سررسید اوراق به منزله انصراف از تحویل دارایی پایه خواهد بود.

    براساس اطلاعیه عرضه اولیه اوراق سلف موازی خودرو سراتو، بازدهی این اوراق در دو حالت قابل تبیین است. در صورتی که دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش خود به قیمت (118.5 درصد ضربدر قیمت پایه در عرضه اولیه) اقدام نمایند، این اوراق برای سرمایه گذاران در سررسید، بازدهی یکساله حداقل 18.5 درصدی خواهد داشت.

    در صورتی که شرکت سایپا نسبت به اعمال اختیار خرید خود به قیمت (119 درصد ضربدر قیمت پایه در عرضه اولیه) اقدام نماید، بازدهی یکساله اوراق سلف در سررسید حداکثر 19 درصد خواهد بود.

    همچنین قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه، قیمت پایه در زمان عرضه اولیه به علاوه 18 درصد سالیانه به صورت روز شمار خواهد بود.

    در پایان این گزارش می افزاید؛ در سال جاری خودروی سراتو یکی از محصولات گروه سایپا در بورس کالای ایران پذیرش شد تا سایپا بتواند پس از عرضه فیزیکی، از طریق انتشار اوراق سلف موازی نیز برای این محصول خود تامین مالی کند که در عرضه جاری، این شرکت خودروساز اقدام به تامین مالی 5 هزار میلیارد ریالی را از بستر بورس کالا کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو