فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران خبر داد:

ساماندهی امدادخودروها در استان تهران

عصر خودرو- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با بیان اینکه در چهار مرکز پلیس راهی، معاینه فنی اتوبوس‌ها در جاده‌های استان تهران به صورت رندومی رصد می‌شود، گفت: به دلیل بروز برخی تخلفات تعداد مراکز امداد خودرو در استان تهران به پنج مرکز کاهش یافت که به صورت ساماندهی‌شده به مردم خدمات می‌دهند.

ساماندهی امدادخودروها در استان تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، مجیدرضا نصرالله‌نژاد امروز در نشست خبری آماده‌سازی جاده‌ها و ناوگان عمومی بین‌شهری جاده‌ای استان تهران برای خدمات‌دهی به مسافران نوروزی اظهار داشت: همه فعالیت ما درنهایت باید به کاهش تلفات و سوانح رانندگی منجر شود و این رسالت سازمان راهداری است.

    وی ادامه داد: طرح نوروزی سفرهای جاده‌ای از 23 اسفندماه آغاز می‌شود و تا 15 فروردین‌ماه 97 ادامه دارد.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران اضافه کرد: در بخش راهداری، خط‌کشی، نصب علائم، نصب دوربین‌های ثبت تخلف سرعت، نصب ترددشمارها، نیوجرسی، گاردریل و بشکه‌های ایمنی و... انجام شده است. 

    وی به کاهش آمار تلفات سوانح رانندگی در استان تهران طی پنج سال اخیر اشاره کرد و گفت: در ده ماه از سال جاری طبق آمار پزشکی قانونی میزان کشته‌های سوانح رانندگی در جاده‌های استان تهران به 264 نفر کاهش یافت که سال گذشته این رقم 266 نفر بود.

    وی افزود: در سال 91 تعداد 413 نفر، در سال 92 تعداد 352 نفر، در سال 93 تعداد 347 نفر، در سال 94 تعداد 321 نفر و در سال 95 تعداد 315 نفر در تصادفات رانندگی استان تهران جان باختند که امیدواریم امسال این رقم از 300 نفر افزایش نیابد، هر چند که کشته شدن یک نفر هم در جاده‌ها زیاد است.

    وی همچنین به کاهش آمار مصدومان حادثه رانندگی در جاده‌های استان تهران طی پنج سال اخیر اشاره کرد و افزود:‌در ده ماه امسال 30 هزار و 655 نفر در سوانح رانندگی مصدوم شدند که شامل جراحات مختلف تا قطع عضو است، این رقم در سال 95 تعداد 35 هزار و 165 نفر بود که امسال نسبت به سال قبل 13 درصد کاهش مصدومان سوانح رانندگی داشتیم.

    نصرالله‌نژاد با بیان اینکه 2 هزار و 900 کیلومتر راه اصلی،‌فرعی و روستایی در تهران وجود دارد، گفت:‌از این رقم 900 کیلومتر راه اصلی است.

    وی ادامه داد: روزانه به طور متوسط 600 هزار خودرو وارد تهران شده و از تهران خارج می‌شوند که این 13 درصد تردد کل کشور است.

    وی ادامه داد: حدود یک دهم ترددهای جاده‌ای در جاده‌های استان تهران انجام می‌شود.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران همچنین به تلفات سوانح رانندگی در ایام نوروز سال‌های قبل در جاده‌های استان تهران اشاره کرد و گفت:‌طرح نوروزی اغلب از 25 اسفندماه تا 15 فروردین سال بعد است که میزان کشته‌شدگان سوانح رانندگی در جاده‌های استان تهران در این ایام در نوروز 90 تعداد 25 نفر، نوروز 91 تعداد 15 نفر، نوروز 92 تعداد 22 نفر، نوروز 93 تعداد 17 نفر، نوروز 94 تعداد 25 نفر، نوروز 95 تعداد 11 نفر و نوروز 96 تعداد 11 نفر بود که امیدواریم نوروز امسال این رقم تک‌رقمی شود که البته یک نفر کشته هم زیاد است.

    وی ادامه داد: در کل، در جاده‌های استان 17 دستگاه دوربین نظارت تصویری، 106 سامانه ثبت تخلفات، 13 مرکز معاینه فنی، 37 مجتمع خدماتی رفاهی، 136 دستگاه ترددشمار و 28 باب راهدارخانه وجود دارد که پیش از این برای ایام نوروز آماده‌سازی شده است.

    وی ادامه داد:‌400 راهدار در محورهای استان تهران و پایانه‌های حمل و نقل از 23 اسفند تا پایان فروردین 97 مستقر و در آماده‌باش هستند.

    وی افزود: با همکاری پلیس راه در برخی از پاسگاه‌های بین‌راهی استان تهران نظیر جاجرود، شریف‌آباد، ساوه و... اتوبوس‌ها به صورت رندومی کنترل معاینه فنی می‌شوند و عاج لاستیک، کسپول‌آتش‌نشانی، شیشه جلوی اتوبوس، ترمز و... چک می‌شوند.

    وی ادامه داد: در ایام نوروز 186 دستگاه گریدر، لودر و خودروی گشت در آماده‌باش هستند.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران ادامه داد: همچنین در 9 نقطه در محورهای مواصلاتی راهداران، اورژانس، امدادخودرو و هلال احمر به صورت توأمان مستقر هستند، ضمن آنکه خودروهای آتش‌نشانی در ورودی محورها در آماده‌باش هستند.

    نصرالله‌نژاد ادامه داد: 2 هزار کیلومتر خط‌کشی جاده‌ها در حال انجام است و 6 هزار دستگاه علائم ایمنی برای ایام نوروز نصب شده است.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران بیان کرد: با توجه به صورتجلسه کارگروه تعیین اولویت‌بندی نقاط پرتصادف راه‌های استان تهران و ابلاغ 57 نقطه پرتصادف به این اداره‌کل شامل یک نقطه درون‌شهری و 56 نقطه برون‌شهری از این 56 نقطه 47 نقطه ایمن‌سازی و آشکارسازی شده است که این با نصب پل عابرپیاده، نصب تابلوی نقاط پرتصادف و تابلوی پیش‌آگاهی و تجهیزات ایمنی انجام شده است.

    وی ساماندهی حمل و نقل را از دیگر وظایف اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران اعلام کرد و گفت:‌ پیش از این 1800 شرکت اتوبوسرانی در سطح کشور فعال بود، امروز به 31 سرشبکه در حمل و نقل کاهش یافته است که این موجب می‌شود ساماندهی بهتری در خدمات‌دهی به مسافران و رسیدگی به شکایات آنها انجام شود.

    و ی از پیگیری برای ستاره‌دار کردن و رتبه‌بندی شرکت‌ها خبر داد و گفت:‌ امسال برای اولین‌بار با وجود ترددهای یکسر خالی، قیمت بلیت اتوبوس افزایش نیافت و این به درخواست شرکت‌های حمل و نقلی بود، زیرا میزان تقاضای خودروی شخصی افزایش یافته است و مسافران ترجیح می‌دهند از خودروی شخصی استفاده کنند و این غیرمنطقی است، زیرا طبق آمار پزشکی قانونی بیش از 45 درصد سوانح رانندگی در خودروهای شخصی رخ داده است در حالی سهم ناوگان اتوبوسی و مینی‌بوسی در سوانح رانندگی یک و نیم درصد است، بنابراین در بخش جاده‌ای امن‌ترین وسیله جابجایی، اتوبوس و مینی‌بوس است.

    وی اظهار داشت:‌ فعالیت این 31 شرکت اتوبوسرانی در ایام نوروز رصد می‌شود ضمن آنکه اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان تهران 30 دستگاه خودرو در اختیار پلیس راه قرار داده است تا به صورت نامحسوس در جاده‌های استان تهران تخلفات رانندگی را رصد کنند.

    وی از ساماندهی امدادخودرویی‌ها خبر داد و گفت:‌ پیش از این 17 شرکت امدادخودرو در سطح استان تهران فعال بود که با ایجاد شرایطی برای آنها تعداد آنها به 5 شرکت کاهش یافت.

    وی تأکید کرد: باید مکان این شرکت‌های امداد خودرو، پارکینگ، نرخ‌ها و... رعایت شود و در عین حال به شکایات مردم رسیدگی شود که تعداد شرکت‌ها به پنج شرکت امداد خودرو کاهش یابد،‌آن 12 شرکت به دلیل تخلفات غیرفعال شدند و در حال حاضر پنج شرکت رفاه ایرانیان، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، آفتاب شهر طلایی، شهر الکترونیک و همراه‌ناجی ایرانیان است.

    وی تأکید کرد: هیچ شرکت امدادخودروی متفرقه‌ای نباید غیر از پنج شرکت مذکور در جاده‌ها عملیات امداد انجام دهند و در صورت بروز چنین تخلفی، پلیس راه آنها را متوقف می‌کند.

    وی یادآور شد: شماره تلفن 02177909080 و شماره‌های پیامک 1000141 و 2000141 در ایام نوروز آماده پاسخگویی به مسافران بابت وضعیت راه‌ها است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو