فونیکسریمکسبهتام

علت بالا رفتن آمپر آب خودرو و راه‌های حل آن

عصر خودرو- در فصل گرما و با بالا رفتن دمای هوا و استفاده از سیستم کولر خودرو به خصوص در ترافیک های شهری یکی از مشکلاتی که با آن روبرو می شوند بالا رفتن حرارت موتور خودرو هست.

علت بالا رفتن آمپر آب خودرو و راه‌های حل آن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصاد آنلاین ، حال اگر در موقعیتی قرار گرفتید که آمپر آب در حالت عادی از مقدار مشخص شده هنگام روشن شدن فن بالاتر رفت و پس از مدتی به جای قبلی خود بر نگشت باید چه اقدامی کنیم تا جلوی بالا رفتن بیش از حد دمای آب گرفته شود؟

    1 - خودرو را متوقف کرده و در کاپوت را بالا بزنید تا مقداری از گرمای اطراف موتور خارج شود. در چنین شرایطی به هیچ وجه در رادیاتور یا در مخزن انبساط را باز نکنید، زیرا فشار سیستم بسیار بالاست و خطر سوختگی در اثر پاشیدن آب وجود دارد

    2 - سراغ فن‌ها رفته و کارکرد آن‌ها را بررسی کنید اگر فن‌ها خاموش بودند دکمه کولر را بزنید تا دور تند فن‌ها وارد مدار شوند.

    3 - اگر فن‌ها در حال چرخش بودند، ولی دمای موتور همچنان رو به افزایش بود احتمال کم بودن آب در سیستم وجود دارد.

    4 - اگر فن‌ها در حال چرخش بودند و از عدم کمبود آب در سیستم نیز مطمئن بودید و حتی با ریختن آب روی رادیاتور باز هم دما پایین نیامد مشکل از چیست؟ در چنین شرایطی 3 حالت پیش می‌آید:

    1 - وجود هوا در سیستم

    2 - قفل کردن ترموستات

    3- مسدود شدن مجاری عبور آب در رادیاتور یا کثیفی پره‌های رادیاتور

    4 - از کار افتادن واتر پمپ

    راه‌های پیشگیری از بالارفتن حرارت موتور خودرو؟

    رسیدگی مرتب به رادیاتور و بررسی کامل اجزای آن و اطمینان از عدم هر گونه نشتی در سیستم، تعویض به موقع مایع سیستم خنک کننده (طبق دفترچه راهنمای خودرو - معمولا هر 2 سال یکبار)، چک کردن میزان آب موجود در سیستم به صورت هفتگی، چک کردن وضعیت فن ها، اطمینان از پر بودن گاز کولر هنگام استفاده از آن (در صورت کمبود گاز در مدار کولر، فرمان روشن شدن فن‌ها در حالت تند صادر نمی‌شود)، بررسی وضعیت در رادیاتور و تعویض آن در صورت نیاز، هواگیری صحیح و اصولی و تمیز کردن پره‌های رادیاتور (سیخ زدن رادیاتور) سالی یکبار از مهمترین اقداماتی است که می‌توان انجام داد تا از بالارفتن دمای آب موتور پیشگیری شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو