فونیکسریمکسبهتام

یک فعال حوزه قطعه سازی مطرح کرد:

قطعه سازان ایرانی تمایلی برای ورود به بازارهای جهانی ندارند

عصر خودرو- ابراهیمی گفت:حاشیه سود صادرات بسیار کم است از این رو قطعه سازان به بازار داخلی اکتفا کرده و به سراغ صادرات نمی روند.

قطعه سازان ایرانی تمایلی برای ورود به بازارهای جهانی ندارند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،ایمان ابراهیمی فعال قطعه سازی در گفتگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار کرد: برخی از قطعه سازان ایرانی محصولات خود را در بازار لوازم یدکی به فروش می رسانند اما عده زیادی نیز  با خودروسازان معامله می کنند.

    ابراهیمی افزود: قطعه سازان داخلی، از جهت کیفیت، نظارت سازمان های مختلف و بازاریابی تفاوت های بسیاری با هم دارند.

    وی تصریح کرد:شرکت های قطعه سازی که با 2 خودرو ساز بزرگ کشور کار می کنند،به میزان کمتری می توانند وارد بازار شوند زیرا قانونی وجود دارد که این شرکت ها فقط می توانند 5 درصد از تولیدات خود را در بازار به فروش برسانند.

    این فعال حوزه قطعه سازی عنوان کرد:از طرف دیگر،شرکت هایی که محصولات خود را به بازار می دهند به صورت غیر رسمی مورد مجازات خودروسازان داخلی واقع می شوند، به این معنا که بدهی این شرکت ها دیرتر پرداخت می شود و حجم طلبشان از خودروسازان به مرور زیاد می شود.

    وی به تشریح دلایل پایین بودن صادرات قطعات ایرانی پرداخت و گفت:دلیل اصلی این امر،این است که حاشیه سود صادرات بسیار کم است و تا جاییکه بازار داخلی باشد،قطعه سازان به سراغ صادرات نمی روند.

    وی ادامه داد:شاید یک دلیل پایین بودن سود صادرات، این باشد که آنها به راحتی ما را به دلیل کیفیت یک قطعه جریمه می کنند و ما هم توانایی مالی برای اعزام کارشناس به اروپا برای بررسی صحت موضوع را نداریم.

    این قطعه ساز داخلی در خاتمه تاکید کرد:افزایش طلب قطعه سازان از دو شرکت خودروسازبزرگ موجب وارد آمدن لطمه های بسیار به این صنایع کوچک و متوسط کشور می شود و به منظور تقویت صنعت قطعه سازی کشور این مشکل باید هرچه سریعتر برطرف شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو