فونیکسریمکسبهتام

آشنایی بیشتر با رنو تلیسمان

عصر خودرو - تلیسمان در تست تصادف سال ۲۰۱۵، پنج ستاره ایمنی از موسسه EuroNcap دریافت کرده است.

آشنایی بیشتر با رنو تلیسمان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان کمپانی رنو طراحی خودروی سدان خود را در سال 2012 نهایی کرد و در نهایت پس از گذشت 3 سال رنو تلیسمان در سال 2015 وارد بازار شد.

این کمپانی فرانسوی توسط وان دن آکر، طراح هلندی نمای جلو تالیسمان را با یک جلو پنجره عریض، لوگوی بزرگ رنو و چراغ های خشن در کنار LED های مخصوص روز با طرحی شبیه به حرف C، طراحی کرده است.

این کمپانی فرانسوی به منظور عریض تر جلوه دادن این خودرو چراغ های جلو آن را تاحد زیادی از هم دور نگه داشته و با توجه به اینکه رنو در سگمنت سدان های خانوادگی قرار دارد از فاصله محوری 2810 میلی متر برخوردار است.

تلیسمان جزء خودروهای نسبتا بزرگ محسوب می شود و به همین دلیل کمپانی رنو به منظور هماهنگی میان اجزای این سدان طراحی رینگ های 18 اینچی را در نظر گرفت تا فضای گلگیر به درستی پر شود.

چراغ های عقب هم به تبعیت از طراحی چراغ های جلو دو تکه بوده و بخش قابل توجهی از آن بر روی درب صندوق عقب قرار گرفته که لوگوی رنو در میان است.

تالیسمان با 4850 میلی متر طول، با سوناتا LF برابر و 44 سانتی متر از پژو 405 کشیده تر بوده همچنین عرض این خودرو به 1870 میلی متر رسیده و حدود 18 سانتی متر از پژو 405 عریض تر است. ارتفاع تلیسمان نیز 1460 میلی متر است.

صندلی های جلو  برقی، گرمکن صندلی های جلو و فرمان، سردکن صندلی های جلو، هدآپ، صفحه نمایشگر RLINK 8.7 اینچی، سیستم صوتی BOSE، 13 بلندگو، نمایشگر پشت آمپر دیجیتال TFT، ماساژور صندلی های جلو، آینه حساس به نور، چراغ های جلوی LED، روشن شدن اتوماتیک مه شکن با توجه به چرخش در پیچ، رادار خطی، رادار نقطه کور، سیستم جلوگیری از تصادف، کروزکنترل هوشمند، کروزکنترل و لیمتر سرعت، استارت دکمه ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، آینه تاشو برقی، شیشه های اتوماتیک، ستون فرمان با قابلیت تنظیم در چهار جهت، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک، روشن و خاموش شدن خودرو به صورت اتوماتیک، روشن شدن خودرو از روی سوییچ، سنسور نور و باران، پنج حالت پیش فرض رانندگی و قابلیت تنظیم پارامترهای متغییر خودرو به صورت دلخواه، نروپردازی داخلی با رنگ های متفاوت، تودوزی چرم و طح چوب، سیستم تشخیص تابلوهای محدودیت سرعت، نور بالای اتوماتیک، سنسور پارک جلو و عقب با قابلیت پیش بینی شرایط خودرو از کنار، موس وسط، سیستم کمکی پارک نیمه خودکار، دوربین دید عقب، پورت USB شارژ برای سرنشیان جلو و عقب از جمله امکانات این خودرو محسوب می شوند.

از دیگر مشخصات این خودرو فضای 608 لیتری صندوق عقب بوده که با خواباندن صندلی های عقب به 1022 لیتر می رسد.

تلیسمان در تست تصادف سال 2015، پنج ستاره ایمنی از موسسه EuroNcap دریافت کرده است. 86% سلامت برای سرنشینان بزرگسال، 84% سلامت برای سرنشینان کودک، 68% سلامت برای عابر پیاده و 76% صحت عملکرد امکانات ایمنی خودرو است همچنین این خودرو از شش ایربگ نیز برخوردار است.

پیشرانه ی 1.6 لیتری تالیسمان 190 اسب بخار قدرت در 5750 دور در دقیقه و گشتاور 260 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه تولید می کند این قدرت توسط گیربکس 7 سرعته دو کلاچه به محور جلو منتقل شده و موجب می شود تا این خودرو برای دستیابی به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون به 7.7 ثانیه زمان نیاز داشته باشد ضمنا حداکثر سرعت این سدان فرانسوی 225 کیلومتر در ساعت است.

مصرف سوخت داخل شهر این خودرو 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر، در خارج شهر 4.6 لیتر و به صورت ترکیبی 5.8 لیتر در هر 100 کیلومتر با مخزن سوخت 51 لیتری است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو