فونیکسریمکسبهتام

هوندا آکورد را بشناسید

عصر خودرو - نسل جدید آکورد در سال ۲۰۱۲ به عنوان مدل ۲۰۱۳ معرفی شد و در کلاس اتومبیل های سدان خانوادگی قرار گرفت.

هوندا آکورد را بشناسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹:۰۰

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  کمپانی ژاپنی هوندا یک برآمدگی روی کاپوت را که از کناره جلو پنجره‌ی خودرو کشیده شده در قسمت جلو طراحی کرده است و همچنین شاهد طراحی چراغ های ذوزنقه ای کشیده که جلوپنجره ای عریض را با 2 خط کرومی در میان چراغ های جلو قرار داده است مشاهده می کنیم که لوگوی شرکت هوندا بین این عوامل جا خوش کرده است.
ویژگی خاصی در طراحی نمای جانبی وجود ندارد و آکورد نیز مانند دیگر هم رده های خود از خطوطی برجسته‌ که تا عقب خودرو کشیده شده برخوردار است .

طراحی نمای عقب آکورد هم شکل ساده ای دارد اما وجود دو لوله اگزوز کرومی، ظاهری اسپرت به عقب این خودرو بخشیده است.
آکورد با 2 پیشرانه در بازار عرضه می شود اما نمونه مورد گزارش نسخه 2.4 لیتری از این خودرو است.

این نسخه از یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه باحجم 2356سی سی بهره می برد این موتور 185 اسب بخار در 6400 دور در دقیقه و 250 نیوتن متر در 3900 دور در دقیقه تولید می کند جعبه دنده ی این سدان ژاپنی از نوع CVT است و برای رسیدن به مرز 100 کیلومتر در ساعت از حالت سکون به 9.8 ثانیه زمان نیاز دارد.

همچنین حداکثر سرعت این خودرو 208 کیلومتر در ساعت است مصرف سوخت این خودرو در ترافیک شهری 8.7 لیتر، در خارج از شهر 6.5 لیتر و به صورت ترکیبی در هر 100 کیلومتر 7.6 لیتر است.
آکورد V6 از تکنولوژی خاصی به نام VCM به معنای مدیریت متغیر سیلندرها استفاده می کند.

طرز کار این سیستم به این صورت است که بسته به شرایط استفاده از خودرو، سرعت خودرو، سرعت موتور و موقعیت دریچه گاز بهترین استراتژی ممکن در مورد کارکرد سیلندر های موتور را انتخاب می کند.

بطور مثال در زمان حرکت آهسته در ترافیک با سرعت ثابت می تواند سیلندرهای یک ردیف از موتور (3 سیلندر) را از کار بیاندازد و در مواقعی که نیاز به قدرت باشد فورا می تواند آن سیلندرها را وارد مدار کند.

راننده در صورت نیاز می تواند با فشردن دکمه S به معنای Sport، این سیستم را غیر فعال کند.بزرگترین مزیت این سیستم کاهش مصرف سوخت در ترافیک است.

مشخصات ایمنی استاندارد هوندا آکورد عبارتند از:

کیسه هوای کنار پنجره برای صندلی‌های جلو، کیسه هوای پرده‌ای، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی و کنترل کشش، ترمز ضد قفل، دوربین عقب، سیستم هشداردهنده انحراف از مسیر، سیستم هشدار تصادف از جلو و همچنین سیستم Lane watch که زمانی که راهنمای سمت راست زده شود مانیتور نقاط کور راننده در سمت راست اتومبیل را نمایش می‌دهد.

همچنین از دیگر امکانات مشترک در مدل‌های EXA و EXB می توان به سیستم Eco Assist - سیستم ANC (برای کم کردن صدای داخل کابین) - سیستم کمی در سربالایی HSA - گیربکس خودکار CVT - رینگ 17 اینچی - سیستم TPMS (نشان‌دهنده باد لاستیک‌ها) - چراغ‌های مخصوص روز DRL - سانروف - سیستم ورود بدون کلید Keyless Entry - سنسور باران - روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها (سنسور نور) - گرمکن آینه‌های جانبی - سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو - دوربین عقب - کروز کنترل - قابلیت تنظیم صندلی راننده در 10 جهت - دو عدد صفحه نمایش - امکانات مدل EXB: سیستم FCW (سیستم هشدار دهنده برای جلوگیری از تصادف به کمک دوربین) - سیستم LDW (سیستم هشدار دهنده در حین خارج شدن غیر عادی از مسیر جاده) - LED در چراغ عقب - نویگیشن - روکش چرمی فرمان - آینه میانی الکتروکرومیک - دو عدد حافظه تنظیمات صندلی - تنظیم صندلی کمک راننده به صورت برقی - گرمکن صندلی‌های جلو - قطب‌نما اشاره کرد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو