فونیکسریمکسبهتام

مسابقه رالی خانوادگی گردشگری در کرمان برگزار شد

عصر خودرو- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از برگزاری مسابقه رالی در قالب رالی خانوادگی و گردشگری در مسیر گنبد جبلیه کرمان - باغ شاهزاده ماهان خبر داد.

مسابقه رالی خانوادگی گردشگری در کرمان برگزار شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، محمد حسین تجلی افزود: این مسابقه نشاط آور در ادامه جشن ملی نوروزگاه کرمان و در مسیر گردشگری گنبد جبلیه - باغ شاهزاده که 2 جاذبه شاخص گردشگری شهر کرمان محسوب می شود، برپا شد.
    وی بیان کرد: در این رالی 16 خودرو شرکت کردند که تعدادی از شرکت کنندگان نیز از میهمانان شهر کرمان بودند.
    معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: هدف از برگزاری مسابقه رالی گردشگری و خانوادگی معرفی جاذبه های گردشگری شهر کرمان بود.
    وی ادامه داد: این مسابقه که به مدت چهار ساعت به طول انجامید، بعد از پیمایش 95 کیلومتر مسیر از شهر کرمان (گنبد جبلیه) شروع و در شهر ماهان (باغ شاهزاده) به پایان رسید.
    وی اظهار کرد: در پایان مسابقه رالی خانوادگی و گردشگری به سه نفر برتر این مسابقات جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.
    گنبد جبلیه بنایی هشت ضلعی و سنگی است که در ساخت آن از شیر شتر استفاده شده و قدمت ساخت آن زمان سلسله ساسانیان تخمین زده شده است.
    باغ شاهزاده ماهان نیز از زیباترین باغ های ایرانی است که در دامنه کوه های تیگران شهر ماهان قرار گرفته و در فهرست آثار به ثبت رسیده جهانی قرار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم