فونیکسریمکسبهتام

جاده‌ها هنوز یکه‌تازی می‌کنند

عصر خودرو- آمارهایی که تا پایان روز دوازدهم فروردین‌ماه نهایی شده نشان از آن دارد که همچنان رفت و آمد زمینی اصلی‌ترین انتخاب مسافران نوروزی در نقاط مختلف کشور است.

جاده‌ها هنوز یکه‌تازی می‌کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، براساس آمارهایی که سازمان راهداری منتشر کرده در طول ایام نوروز دستگاه‌های ترددشمار که در محورهای شریانی کشور نصب هستند از ورود حدود 42 میلیون وسیله نقلیه به شهرها و خروج همین تعداد از شهرهای اصلی خبر داده‌اند که افزایش 13 درصدی را نشان می‌دهد. این افزایش در حالی اتفاق افتاده که حمل و نقل هوایی کشور با وجود پیش‌بینی‌های جابه‌جایی حدود چهار میلیون مسافر هنوز نسبت به این عدد فاصله دارد.

    رضا جعفرزاده – مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری – در گفت‌وگو با ایسنا، اعلام کرد که تا پایان دوازدهم فروردین‌ امسال 30 ایرلاین داخلی و بین‌المللی بیش از 22 هزار پرواز را به ثبت رسانده‌اند.

    به گفته وی تاکنون حدود دو میلیون و 800 هزار مسافر از طریق فرودگاه‌های کشور جابه‌جا شده‌اند و آمارهای سازمان هواپیمایی کشوری نشان می‌دهد که مانند پیش‌بینی‌های موجود فرودگاه امام خمینی (ره) تهران در پروازهای خارجی و فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اهواز، اصفهان و تبریز در پروازهای داخلی بالاترین عملکرد را به خود اختصاص دادند.

    سازمان بنادر و دریانوردی نیز که آمار تجمعی خود را تا پایان روز یازدهم فروردین‌ماه اعلام کرده تعداد ورود و خروج مسافران دریایی را حدود سه میلیون و 200 هزار نفر اعلام کرده است.

    براساس آمارهای ارائه شده از سوی این سازمان در طول این مدت بیش از 30 هزار فروند شناور مسافری و 309 هزار فروند شناور تفریحی در آب‌های ایران فعالیت کرده‌اند.

    آخرین وضعیت جابه‌جایی مسافران ریلی نیز نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از ظرفیت صندلی در نظر گرفته شده در ایام نوروز به شکل کامل مورد بهره‌برداری قرار گرفتند. براین اساس تا پایان روز یازدهم فروردین‌ماه بیش از یک میلیون و 600 هزار مسافر از طریق ریل در بخش‌های مختلف کشور جابه‌جا شده‌اند و تعداد سفر قطارها نیز به حدود 4000 سفر رسیده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو