فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راه راهور ناجا خبر داد

نصب سامانه سپهتن بر روی خودروهای حامل محموله‌های خطرناک

عصر خودرو- رئیس پلیس راه راهور ناجا با بیان اینکه برای نخستین بار طی چند سال گذشته حادثه اتوبوسی منجر به فوت در نوروز نداشتیم، گفت: در صدد هستیم طی سال جاری، سامانه سپهتن را روی خودروهای حامل محموله‌های خطرناک (سوختی، نفتی و مواد شیمیایی) نصب کنیم.

نصب سامانه سپهتن بر روی خودروهای حامل محموله‌های خطرناک
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سردار حمیدی با بیان اینکه فاز نهایی سامانه سپهتن (سامانه نظارت و پایش تردد ناوگان حمل و نقل عمومی) در نوروز امسال بر روی اتوبوس‌ها راه‌اندازی شد، اظهار کرد: این سامانه، تخلفات اتوبوس‌ها و متعاقب آن، تصادفات آنها را در نوروز بسیار کاهش داد.

    وی با بیان اینکه کنترل سنتی، دستی و فیزیکی پلیس بر رفتار رانندگان به خصوص در بخش حمل و نقل عمومی پاسخگو نیست، ادامه داد: در سال 96 حدود 4.5 میلیون صورت وضعیت مسافری صادر شده که کنترل این حجم جابه جایی عملاً بدون تجهیزات الکترونیکی مقدور نیست.

    این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه شمار اتوبوس‌ها در کشور از 4000 دستگاه در سال 86 به 16 هزار دستگاه در سال 96 رسیده است، افزود: این در حالی است که با اقدامات کنترلی پلیس و به‌کارگیری تجهیزات الکترونیکی توانستیم شمار کشته‌های این وسایل نقلیه را از 543 نفر در سال 86 به زیر 200 نفر در سال 96 کاهش دهیم.

    رئیس پلیس راه راهور ناجا بر ضرورت توسعه فناوری‌های نوین در حوزه حمل‌ونقل به ویژه ناوگان حمل‌ونقل عمومی تاکید و تصریح کرد: در عین حال پلیس نیز از فناوری‌های جدید در این حوزه که بتواند از وقوع تصادفات و حوادث جاده‌ای پیشگیری کند، حمایت می‌کند.

    حمیدی از توسعه و تکمیل سامانه سپهتن خبر داد و گفت: پلیس در تلاش است این سامانه را در سال جاری بر روی خودروهای حامل محموله‌های خطرناک (سوختی، نفتی، مواد شیمیایی) نصب کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط