فونیکسریمکسبهتام

اختصاصی«عصرخودرو»

پیش بینی تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در سال ۹۷

عصر خودرو - رسم هرساله صنعت خودرو اعلام هدفگذاری تولید سالانه است و تحقق ۹۷ درصدی برنامه تولید خودروسازان در سال ۹۶ را باید موفقیت بزرگی برای آن ها دانست.

پیش بینی تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، هرچند که در نیمه های سال اعلام شد که توان تولیدی به مراتب بیشتر هدفگذاری های انجام شده در صنعت خودرو وجود دارد اما با این حال آمار ارایه شده در آخرین جلسه شورای سیاست گذاری خودرو در سال 96، تحقق 97 درصدی برنامه تولید خودروسازان را نشان داد. شاید بتوان عوامل متعددی از جمله آتش سوزی کروز به عنوان یکی از بزرگترین تامین کننده های خودروسازان و در عین حال نبود تقاضا را از دلایل محقق نشدن 100 درصدی برنامه تولید خودروسازان دانست اما با این حال شواهد گویای آن است که در سال جاری احتمال افزوده شدن 200 هزار دستگاه خودرو به برنامه تولید خودروسازان وجود دارد.
    احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان در گفت وگو با پایگاه خبری عصر خودرو با بیان این که در حال حاضر شرکت ها برنامه تولید خود را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارایه کرده اند، گفت: جلسات مقدماتی در این زمینه برگزار اما با این حال هنوز هدفگذاری تولید خودرو در سال 97 به طور کامل نهایی نشده است.
    وی افزود: پیش بینی می شود با توجه به تحقق 97 درصدی برنامه تولید سال گذشته، تولید یک میلیون و 700 هزار دستگاهی برای امسال پیش بینی شود.
    نعمت بخش با بیان این که آخرین جلسه شورای سیاست گذاری خودرو 26 اسفند ماه برگزار و آمار تولید یک سال و تحقق هدفگذاری ها در این جلسه ارایه شد، ادامه داد: به طور قطع تحقق 97 درصدی برنامه تولید سال گذشته موفقیت بزرگی برای خودروسازان بوده است چرا که کمتر شرکتی توان تحقق 97 درصدی برنامه های پیش بینی شده خود را دارد اما خودروسازان توانستند با فراهم شدن شرایط، این اهداف را محقق کنند.
    دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اظهارات رئیس هیات عامل ایدرو مبنی بر توان خودروسازان برای تولیدی به مراتب بیش از یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو در سال 96، محقق نشدن سه درصد از برنامه تولید را چندان مهم ندانست و در پاسخ به این که آیا می توان محقق نشدن 100 درصدی را به دلیل نبود تقاضا از سوی مصرف کنندگان دانست، اظهار کرد: خیر محقق نشدن کامل برنامه تولید را نمی توان به نبود تقاضا نسبت داد به هرحال محقق شدن 97 درصد از هدفگذاری تولید دستاورد بزرگی برای خودروسازان خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط