فونیکسریمکسبهتام

بیکاری سمنان با توسعه واحدهای خودروسازی کاهش می یابد

عصر خودرو- استاندار سمنان سمنان گفت : توسعه واحد خودروسازی در شهرک صنعتی سمنان در کاهش آمار بیکاری و رونق کسب و کار واحدهای قطعه سازی این استان تاثیرگذار است.

بیکاری سمنان با توسعه واحدهای خودروسازی کاهش می یابد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سید شهاب الدین چاوشی روز پنجشنبه در بازدید از یک واحد خودرو سازی در شهرک صنعتی سمنان افزود: واگذاری تولید و مونتاژ خودرو از سوی شرکت ایران خودرو به بخش خصوصی و تولید خودرو در شهرک صنعتی سمنان از اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید است که می تواند در افزایش اشتغال بسیار تاثیرگذار باشد.

    وی اظهارداشت: دولت تاکنون در راستای افزایش سرمایه گذاری های بخش خصوصی قدم های مؤثری برداشته است و اعتماد دوباره به شرکت های داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در کشور از نمونه های مهم این اقدامات است.
    وی با بیان این که تا قبل از دولت تدبیر وامید، سمنان در آرزوی فعالیت یک واحد تولید خودرو بود، خاطرنشان کرد: یکی از صنایع مادر در جهان خودروسازی است و با افزایش تولید در شرکت خودرو سازی فردا در سمنان، حجم تولید در واحدهای قطعه سازی استان افزایش چشمگیری خواهد یافت.
    چاوشی ادامه داد : بخش دولتی به دلیل مشکلات اقتصادی در چند سال گذشته توانایی اداره بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی را نداشته و واگذاری واحدهای نیمه فعال و غیرفعال به بخش خصوصی اکنون عقلانی ترین روش به منظور افزایش اشتغال و رونق اقتصادی است.
    استاندار سمنان اضافه کرد : واحدهای تولیدی و صنعتی قابل توجهی در چند سال گذشته به بخش خصوصی واگذار شد که این امر در افزایش کیفیت بخشی محصولات تولیدی و رونق کسب و کار در استان ها تاثیر بسزایی داشته است.
    وی با اشاره به ارایه تسهیلات رونق تولید به عنوان گامی اساسی به منظور خروج کشو راز رکود و افزایش اشتغال در کشور، گفت: با وجود غیر فعال بودن بخش قابل توجهی از واحدهای صنعتی و تولیدی، ایجاد حتی یک شغل بسیار ارزشمند است، اما در سه سال گذشته دولت با ارایه تسهیلات رونق تولید، بیش از هزار شغل در استان ایجاد کرده است.
    شرکت صنایع اتومبیل سازی فردا در شهرک صنعتی سمنان در نیمه اول اسفند 95 به بهره برداری رسید و با راه اندازی گام اول آن بیش از 200 نفر مشغول به کار شدند.
    شرکت خودرو سازی فردا در زیربنایی به مساحت بیش از 28هزار متر مربع و با سرمایه گذاری حدود 1125 میلیارد ریال در شهرک صنعتی شهرستان سمنان واقع می باشد.
    تامین تسهیلات ارزی و ریالی مورد نیاز طرح خط رنگ و بدنه ، نقدینگی و تامین سرمایه در گردش از مهمترین خواسته های این شرکت خودرو سازی است.
    به گزارش ایرنا، در سال 96 نرخ مشارکت اقتصادی استان سمنان 39.4 درصد بود و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی استان در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 33 درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد است.
    در این استان یکهزار و 800 واحد صنعتی و تولیدی با دستکم 40 هزار نفر نیروی انسانی فعالیت دارد.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو