فونیکسریمکسبهتام

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

سوانح جاده ای روزانه به میزان سقوط هواپیما قربانی می گیرد

ضرورت اعمال قوانین سخت گیرانه برای کاهش خطای انسانی

عصر خودرو- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، از افزایش تلفات جاده ای در کشور انتقاد کرد و گفت: تلفات سوانح رانندگی روزانه بیش از تلفات سقوط هواپیما در کشور قربانی می گیرد.

سوانح جاده ای روزانه به میزان سقوط هواپیما قربانی می گیرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خانه ملت ، مجید کیان پور  با انتقاد از افزایش تصادفات جاده ای، گفت: متاسفانه افزایش تصادفات جاده ای نشان از ضعف آموزش رانندگان و فرهنگ سازی است زیرا در بسیاری از تصادفات خطای انسانی به بروز سانحه منجر می شود.

    نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه سالانه 16 هزار نفر قربانی جاده ها می شوند، افزود: با یک حساب سرانگشتی مشخص می شود که در حدود 44 نفر در روز آمار تلفات سوانح جاده ای است.

    وی با بیان اینکه تلفات سوانح جاده ای روزانه بیش از سوانح هوایی است، تصریح کرد: متاسفانه با بالا بودن تلفات جاده ای گویی روزانه یک فروند هواپیما سقوط می کند.

    ضرورت تشدید نظارت ها و اعمال قوانین سخت گیرانه با هدف کاهش تلفات جاده ای

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر ضرورت تشدید نظارت ها و اعمال قوانین سخت گیرانه با هدف کاهش تلفات جاده ای، گفت: کاهش سرعت، رفع نقاط حادثه خیز، فرهنگ سازی از سوی رسانه های جمعی از جمله صدا و سیما و همچنین توجه به استاندارد سازی خودروها از غواملی است که به کاهش تصادفات جاده ای در کشور می انجامد.

    کیان پور با بیان اینکه عدم مقابله با آمار بالای تصادفات جاده ای هزینه های بسیاری بر کشور تحمیل می کند، افزود: برای کاهش هزینه های متحمله از سوی تصادفات جاده ای باید آموزش های لازم به رانندگان داده شود تا آمار خطاهای انسانی کاهش یابد.

    ایران رکوردار تصادفات جاده ای است

    وی با تاکید بر اینکه اعمال قوانین سخت گیرانه می تواند تا 80 درصد به کاهش تصادفات جاده ای منجر شود، تصریح کرد: متاسفانه ایران در حالی که رتبه اول علمی در خاورمیانه را دارا است اما در خصوص تصادفات جاده ای سردم دار است.

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: باید تلاش کنیم تا با کاهش تصادفات جاده ای رتبه کشور در حوزه رعایت قوانین رانندگی را افزایش دهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط