فونیکسریمکسبهتام

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست:

ناجا برای کنترل و مدیریت خودروهای فاقد معاینه فنی در سطح شهر مشکل دارد

عصر خودرو : قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص بازنگری بر قانون ۵ ساله شدن معاینه فنی خودروها در مجلس گفت: اگر امکانات اجرایی نیروی انتظامی کم است و اگر توان کنترل و مدیریت خودروهای فاقد معاینه فنی را ندارد، قانون معاینه فنی را عوض نکند بلکه ساختار، امکانات و تجهیزات خود را بهبود بخشد.

ناجا برای کنترل و مدیریت خودروهای فاقد معاینه فنی در سطح شهر مشکل دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۴:۵۵

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصر خودرو» به نقل از فارس علی محمد شاعری قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه کارگروه مدیریت پسمان در جمع خبرنگاران در خصوص بازنگری بر قانون ۵ ساله شدن معاینه فنی خودروها در مجلس گفت: محیط زیست نظرات خود را به کمیسیون بهداشت مجلس ارائه داده است که در زمان تصویب بازنگری بر طرح ۵ ساله شدن معاینه فنی خودروها حتماً کارشناسان محیط زیست و صاحب نظران این حوزه حضور داشته باشند.
    وی در پاسخ به این پرسش که چرا 2 فوریت طرح 2 ساله شدن طرح معاینه شدن خودروها در مجلس رد شد، عنوان کرد: به نظر بنده حساسیت لازم باید در نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص آلودگی هوا بیشتر شود و این حساسیت را سازمان حفاظت محیط زیست ایجاد کرده است ضمن اینکه تمام دستگاه ها در این خصوص وظیفه خود را انجام داده اند.
    شاعری افزود: ما از نیروی انتظامی انتظار داریم که در این مورد همکاری کنند البته ناجا برای کنترل و مدیریت خودروهای فاقد معاینه فنی در سطح شهر مشکلاتی دارد چرا که مشغله کاری ناجا اجازه نمی دهد به این کارها بپردازد در نتیجه می خواهد اصل کار را زیر سؤال ببرد لذا از پلیس راهور ناجا خواهش می کنم که با اولویت ها و مسائل مهم و حیاتی کشور همکاری و همراهی کند تا بتوانیم کشور را از معرض تهدید خارج کنیم.
    قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: اگر امکانات اجرایی نیروی انتظامی کم است و اگر توان کنترل و مدیریت خودروهای فاقد معاینه فنی را ندارد، قانون را عوض نکند بلکه ساختار، امکانات و تجهیزات خود را بهبود بخشد.
    وی تأکید کرد: از نیروی انتظامی و نمایندگان مجلس تقاضا داریم که تجربه و توانی که در دنیا وجود دارد را لحاظ کرده چرا که هم اکنون در اکثر کشورها معاینه فنی یک ساله انجام می شود و در کشور ما دو ساله بود ضمن اینکه تعداد زیادی از خودروهایی که در داخل تولید می شوند باید بعد از ۵ سال اسقاط شده و از رده خارج شوند.
    شاعری گفت: بنده از نمایندگان مجلس می خواهم که 2 ساله شدن معاینه فنی را به قید فوریت تصویب کنند چون امسال بخشی از آلودگی که به برخی از کلانشهرها مانند اصفهان اضافه شده است ناشی از این قانون است که اخیراً اجرا می شود و الزام خودروهای فرسوده به معاینه فنی را کم کرده است.
    معاون انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: محیط زیست شدیداً به موضوع 5 ساله شدن معاینه فنی خودروها معترض است و انتظار دارد نمایندگان مجلس به این مطالبات اساسی مردم پاسخ مثبت بدهند.
    وی خاطر نشان کرد: بنده امیدوارم که نمایندگان مجلس با حساسیتی که وجود دارد پاسخ مثبت را به این مطالبات بدهند چرا که آلودگی هوا در کشور ما و در کلانشهرها به عنوان اولویت نخست کشور تبدیل شده است و دغدغه همه مردم است.

    کرمان موتوراکستریم