فونیکسریمکسبهتام

خودانتقادی بنیانگذار تسلا از نقش فزاینده ربات‌ها در صنعت خودرو

عصر خودرو- بنیانگذار شرکت خودروسازی تسلا برای اولین‌ بار در مورد استفاده حداکثری از فناوری رباتیک در پروسه ساخت خودروی تسلا مدل ۳ از خود انتقاد کرد.

خودانتقادی بنیانگذار تسلا از نقش فزاینده ربات‌ها در صنعت خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، ایلان ماسک معتقد است که در کارخانه تولید و مونتاژ تسلا مدل 3 بیشترین تعداد ربات و حداقل نیروی انسانی به کار گرفته شده است.

    اگرچه سیاست ایلان ماسک صرفا کاهش هزینه‌های تولید و افزایش فروش خودروهای فاقد آلایندگی است، اما وی بارها به ابعاد پنهان خودکارسازی کارخانه‌ها اشاره کرده و در آخرین مصاحبه گفته است که جایگاه انسان در فرایند تولید روز به روز در حال کمرنگ شدن است.

    ایلان ماسک در پیام توئیتری خود نوشت که باید با صراحت اعلام کنم که اشتباه بزرگی مرتکب شدم و حاصل این اشتباه دست کم گرفتن انسان است.

    کارخانه تسلا مدل 3 در صدر پیشرفته‌ترین کارخانه‌های جهان است به‌طوریکه طبق ادعای کارشناسان در خط تولید این کارخانه بیشترین تعداد ربات در مقایسه با سایر کارخانه‌های خودروسازی به کار گرفته شده است.

    به گفته مسئول کارخانه تسلا تا پایان ماه مارس، تیراژ تولید خودرو در این کارخانه به تعداد دو هزار دستگاه در هفته افزایش خواهد یافت.  

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم