فونیکسریمکسبهتام

احتمال وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی معابر در ۹ استان کشور

عصر خودرو- یک کارشناس هواشناسی از وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی معابر در استان‌های غربی و مرکزی کشور به دلیل فعالیت سامانه بارشی در این مناطق خبرداد.

احتمال وقوع سیلاب و آب‌گرفتگی معابر در ۹ استان کشور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، امیر حسین نقشینه  درباره آخرین وضعیت آب و هوا در کشور گفت: امروز سامانه بارشی در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، مرکزی، اردبیل، لرستان، اصفهان، یزد و کرمان فعال است.

    وی ادامه داد: بارش‌ها در این مناطق می‌توان سبب آب‌گرفتگی معابر شده و احتمال وقوع سیلاب نیز وجود دارد همچنین بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

    این کارشناس هواشناسی درباره وضعیت آب و هوا در روز شنبه 15 اردیبهشت ماه توضیح داد: شدت بارش در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، ادربیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام بیش از دیگر مناطق است و باز هم احتمال وقوع سیلاب در این مناطق وجود دارد.

    نقشینه با بیان اینکه از بعد از ظهر امروز خلیج فارش و تنگه هرمز، دریای عمان مواج و متلاطم است،‌گفت: در روز یکشنبه نیز بارش‌هایی در مناطقی از شمال‌غرب، دامنه‌های جنوبی و شمالی البرز مرکزی پیش‌بینی می‌کنیم. در روز یکشنبه در مناطقی از سواحل شمال کشور، غرب و مرکز کشور بارش‌هایی خواهیم داشت.

    وی درباره آب و هوای تهران نیز خاطرنشان کرد: در تهران نیز در روزهای شنبه و یکشنبه 15 و 16 اردیبهشت‌ماه در برخی از ساعات افزایش ابر و بارش‌های پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود که این بارش‌ها در مناطق مرتفع استان تهران از مقادیر بیشتری برخوردار خواهد بود.

    این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده از شرق ترکیه و سوریه سامانه بارشی وارد کشور خواهد شد، گفت: انتظار داریم مناطق غرب و شمال غرب کشور تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گیرد. در واقع شدت بارش‌ها در شرق ترکیه ، سوریه و عراق است و مناطق غربی کشور ما نیز در حاشیه این سامانه بارشی قرار دارد.

    نقشینه با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان گرمترین نقاط کشور هستند، خاطرنشان کرد: در سه روز آینده دریای عمان و خلیج فارس مواج و متلاطم است. فردا عصر نیز برخی مناطق استان سیستان و بلوچستان گرد و غبار گزارش شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط