فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۱۰۰»

آمریکایی‌ها به لطف تحریم ایران باید پول بیشتری برای خرید بنزین بپردازند

عصر خودرو- کارشناسان هشدار دادند در صورت تحریم نفتی ایران مردم آمریکا باید پولی را که از محل اجرای قانون کاهش پرداخت مالیات پس‌انداز کرده بودند خرج خرید بنزین کنند.

آمریکایی‌ها به لطف تحریم ایران باید پول بیشتری برای خرید بنزین بپردازند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس،کارشناسان هشدار دادند، اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران می‌تواند قیمت بنزین در آمریکا را به 3 دلار در هر گالن افزایش دهد که بالاترین میزان طی 4 سال گذشته محسوب می‌شود.

    کارشناسان بر این باورند که افزایش قیمت نفت در پی تصمیم آمریکا برای خروج  از برجام و اعمال دوباره تحریم‌های نفتی علیه ایران می‌تواند به تشدید تنش در خاورمیانه و سخت‌تر شدن عرضه نفت در این منطقه منجر شود.

    یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار کاهش روزافزون صادرات نفت ونزوئلا است که اصلی‌ترین دلیل آن بحران اقتصادی در این کشور ارزیابی شده است.

    در روز چهارشنبه و فردای خروج آمریکا از برجام قیمت نفت وست‌تگزاس اینترمدیت آمریکا 3 درصد گران‌تر شد و به 71.14 دلار در بورس کالای نیویورک رسید که در سه سال و نیم گذشته بی‌سابقه بوده است. به طور کلی طی روزهای گذشته بازار نفت با پیش‌بینی خروج آمریکا از برجام روند صعودی را طی نموده و هم اکنون قیمت نفت آمریکا نسبت به زمان مشابه سال گذشته 18 درصد افزایش یافته است.

    بنا به آمارهای ارائه شده از سوی مؤسسه گس‌بادی قیمت بنزین در آمریکا هم اکنون به حدود 2.844 دلار در هر گالن رسیده است که نسبت به ماه گذشته 18.2 سنت و نسبت به زمان مشابه سال قبل 50 سنت افزایش داشته است.

    تام‌کلوزا تحلیل‌گر موسسه خدمات اطلاعات انرژی اویل‌پرایس پیش‌بینی افزایش 20 سنتی قیمت هر گالن بنزین در آمریکا را کرده است.

    وی معتقد است با توجه به اتفاقات پیش‌رو قیمت بنزین در آمریکا به 3 دلار در هر گالن افزایش یافت. اعمال مجدد تحریم‌های نفتی از سوی آمریکا علیه ایران و وقوع جنگ موشک‌ها در خاورمیانه و تشدید جنگ نیابتی بین ایران و عربستان به همراه آمریکا در کنار بحران ونزوئلا اصلی‌ترین  عوامل بالابرنده قیمت نفت هستند.

    آمارهای مؤسسه گس‌بادی نشان می‌دهد هم اکنون ایالت هاوایی آمریکا با عرضه بنزین با قیمت 3.805 دلار در هر گالن گران‌ترین بنزین را در آمریکا عرضه می‌کند، قیمت بنزین در ایالت‌های کالیفرنیا، آلاسکا، نودا به ترتیب 3.636، 3.316 و 3.313 دلار در هر گالن است.

    برخی دیگر از کارشناسان نفتی اعلام کردند که با توجه به شرایط پیش آمده پیش‌بینی خود از بالا رفتن قیمت بنزین در آمریکا را افزایش خواهند داد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو