فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

عملکرد خوب خودروسازان ایرانی در مقابله با تحریم‌ها

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی روزنامه اقتصادی بریتانیایی فایننشیال تایمز در گزارشی با اشاره به این که صنعت خودروسازی ایران توانسته بر تحریمهای بین‌المللی غلبه کند، نوشت: صنعت خودروسازی ایران توانست در سالی که اقتصاد ایران شرایط دشواری را پشت سر گذاشت، عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

عملکرد خوب خودروسازان ایرانی در مقابله با تحریم‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، به نوشته فایننشیال تایمز، در سال شمسی منتهی به 19 مارس 2012 تولید خودرو در ایران با رشد 2.5 درصدی از مرز 1.6 میلیون دستگاه فراتر رفت.
    به گفته تحلیل گران این نرخ رشد یکی از پایین ترین نرخ رشدهای تولید خودرو در ایران از سال 1986 تاکنون است.
    اقتصاددانان اعتقاد دارند که رشد دو رقمی تقاضا برای خرید خودروهای نو در ایران نمی تواند همیشگی باشد، اما تولیدکنندگان خودرو در ایران فعلا با تکیه بر رشد تقاضا به تولید محصولات خود برای بازار 75 میلیون نفری ایران ادامه می دهند.
    به نوشته فایننشیال تایمز، شرکت پژو فرانسه در حالی از ماه مارس امسال از قطع صادرات قطعات خودرو خود به ایران خبر داد که ایران خودرو - شریک ایرانی پژو - نیز به نظر تلاش می کند جایگزینی را برای پژو در زمینه تامین قطعات موردنیاز خود پیدا کند.

    http://asrekhodro.com/News/16396

    تداوم واردات بی‌رویه تایرهای بی‌کیفیت چینی در سال تولید ملی

    شش سال پیش در چنین روزی عضو سابق انجمن صنعت تایر ایران گفت: واردات بی رویه تایرهای ارزان قیمت و بی کیفیت چینی در حالی به شدت افزایش یافته است که بسیاری از این تایرها به هیچ عنوان قابل رقابت با بسیاری از تولیدات داخلی مشابه نیست.   
    رضا محمد دوست با اشاره به طرح مشکلاتی از قبیل تأثیر واردات بی رویه تایرهای بی کیفیت چینی، تأمین مواد اولیه به خصوص کائوچوی طبیعی، عدم اجرای به موقع تعهد خودروسازان در پرداخت مطالبات شرکتهای تایرسازی ، اظهار داشت: در حال حاضر واردات بی رویه تایرهای ارزان قیمت و بی کیفیت چینی به شدت افزایش یافته در حالی که بسیاری از این تایرها به هیچ عنوان قابل رقابت با بسیاری از تولیدات داخلی مشابه نیست و این مسئله اگر نگوییم تضاد، حداقل با دیدگاه های رهبر معظم انقلاب اسلامی همسو نیست.
    وی با بیان اینکه واردکنندگان تایر با سواستفاده از اعتماد مصرف کنندگان داخلی نوعی رقابت ناسالم و هدف دار را در بازار ایجاد کرده اند، گفت: ادامه این روند، صنعت تایر کشور را با چالش های جدی مواجه می کند.

    http://asrekhodro.com/News/16370

    خودروهای وارداتی تا 10 درصد ارزان می شود

    شش سال پیش در چنین روزی به دنبال کاهش نرخ دلار تا حدود 1589 تومان در بازار رییس سابق اتحادیه نمایشگاه داران اعلام کرد که این کاهش نرخ دلار در کوتاه مدت باعث کاهش قیمت بیشتر خودروهای وارداتی خواهد شد.
    حسین اردوخانی همچنین افزود: جدا از تغیرات نرخ ارز هم اکنون بازار خودرو کشور در رکود به سر می برد که تا حدی برای این فصل به دلیل کاهش خریدار طبیعی است، به همین دلیل پیش بینی می کنیم قیمت خودروهای وارداتی تا حدود 10 درصد تا پایان خرداد ماه کاهش یابد.
    وی با بیان این که در سال 90 پس از نوسانات شدید نرخ ارز قیمت خودروهای وارداتی بدون هیچ دلیل منطقی و بی حساب و کتاب افزایش یافت، اظهار کرد: اما هم اکنون با کاهش نرخ ارز به طور حتم باید قیمت خودرو کاهش یابد.

    http://asrekhodro.com/fa/page/16394

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو