فونیکسریمکسبهتام

رویترز :

توافق نفتای جدید اشتغال در خودروسازی‌های آمریکا را بهتر نمی‌کند

عصر خودرو- یکی از اهداف دولت ترامپ در بازبینی توافق نفتا این بود که شرکت‌های خودروسازی فعال در آمریکا را مجبور کنند تا کارخانه‌های خود را به داخل آمریکا منتقل کنند، اما توافق جدید نمی‌تواند این خواسته آمریکا را برآورده کند.

توافق نفتای جدید اشتغال در خودروسازی‌های آمریکا را بهتر نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، مدیران شرکت‌های خودروسازی و کارشناسان زنجیره تأمین قطعات خودرو در آمریکا اعلام کردند: معیارهای جدید تعیین‌شده در واردات خودرو در قرارداد جدید نفتا احتمالاً نخواهد توانست خواسته‌های آمریکا در مجبور کردن شرکت‌های خودروسازی برای انتقال کارخانه‌های خود به داخل آمریکا را برآورده کند.

    کارشناسان معتقدند بر اساس توافق جدید بعید به نظر می‌رسد خودروسازان میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری خود در کارخانه‌های خارج از آمریکا را رها کرده و در داخل آمریکا کارخانه جدید تأسیس کنند.

    این کارشناسان معتقدند این شرکت‌ها احتمالاً گزینه پرداخت تعرفه 800 تا 900 دلاری به ازای هر خودرو را به جای انتقال کل کارخانه به داخل آمریکا انتخاب کرده و این هزینه را نیز از طریق خرید قطعات ارزان‌قیمت از بازارهای آسیایی جبران می‌کنند.

    مارک ویکفیلد، مدیر مؤسسه مشاوره‌ای امور خودروسازی الیکس پارنترز، می‌گوید: در قالب این توافق تعرفه‌ها آنقدری که باید افزایش نیافته است تا بتواند تغییر عمده‌ای در روند کنونی خودروسازان ایجاد کند.

    وی گفت: بعید به نظر می‌رسد هیچ خودروسازی کارخانه خود در مکزیک را تعطیل کرده و در آمریکا کارخانه جدید تأسیس کند.

    یکی از اهداف آمریکا در به هم زدن توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا که بین کانادا، مکزیک و آمریکا امضا شد، این بود که با افزایش فشار، شرکت‌های خودروسازی را مجبور کند تا کارخانه خود را از خارج این کشور به داخل منتقل کرده و اوضاع اشتغال در داخل آمریکا را بهبود بخشد.

    یک منبع آگاه گفت: شرکت جنرال موتورز اعلام کرده است بدون آنکه تغییری در روند تولید خود ایجاد کند، خود را با سیاست‌های جدید واردات خودرو به آمریکا منطبق خواهد کرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو