فونیکسریمکسبهتام

ادامه روند نزولی تولید دوگانه‌سوزها

عصر خودرو- روند نزولی تولید خودروهای دوگانه‌سوز، در سال جدید نیز ادامه یافته است، چه آنکه طبق آمارهای منتشره، تیراژ این محصولات طی اولین ماه امسال کاهشی قابل توجه را به خود می‌بیند.

ادامه روند نزولی تولید دوگانه‌سوزها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، بنابر آمار منتشره ازسوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مجموع چهار هزار و 252 دستگاه انواع خودرو دوگانه‌سوز در کشور طی فروردین‌ماه امسال به تولید رسیده که نشان از کاهش بیش از 30 درصدی تیراژ آنها نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته دارد.

    بر این اساس، تولید پژوپارس دوگانه‌سوز در ایران خودرو 3/ 15 درصد کاهش را به خود می‌بیند و بر این اساس، ایران خودرویی‌ها تنها 354 دستگاه از این محصول را طی فروردین‌ماه امسال به تولید رسانده‌اند. در حال حاضر پژوپارس دوگانه‌سوز تنها در سایت سمنان ایران خودرو به تولید می‌رسد و باقی سایت‌ها شامل مرکزی و فارس و مازندران و کرمانشاه، پارس بنزینی تولید می‌کنند.

    ازسوی دیگر اما پژو 405 دوگانه‌سوز نیز کاهش تولید را طی اولین ماه بهار امسال تجربه کرده است. طبق آمار، در فروردین، یک هزار و 300 دستگاه پژو 405 دوگانه‌سوز به تولید رسیده که نشان می‌دهد ایران خودرویی‌ها تیراژ این محصول را نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته، 2/ 24 درصد کاهش داده‌اند. در حال حاضر تنها سایت خراسان ایران خودرو به تولید 405 دوگانه‌سوز مشغول است.در بین دیگر خودروهای دوگانه‌سوز، تیبا هم کاهش تولید را تجربه کرده است. آمارها می‌گویند سایپا طی فروردین امسال 589 دستگاه تیبای دوگانه‌سوز را به تولید رسانده و در نتیجه حدود 62 درصد نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته افت تیراژ داشته است. این در شرایطی است که ظاهرا سایپایی‌ها کلا قید پراید دوگانه‌سوز را زده‌اند، زیرا در اولین ماه بهار، حتی یک دستگاه نیز از این خودرو را به تولید نرسانده‌اند.

    در نهایت اما پارس خودرو 795 دستگاه تندر-90 را به‌صورت دوگانه‌سوز تولید کرده، حال آنکه در فروردین سال گذشته اثری از تندر دوگانه‌سوز در این شرکت نبوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو