فونیکسریمکسبهتام

یک کارشناس خودرو :

خطر جدی تحریم برای صنعت خودرو

بازار کشش افزایش قیمت را دارد؟

عصر خودرو- ‌‎یک کارشناس خودرو با بیان این‌که قراردادهای گذشته همچون پژو و سیتروئن بعد از خروج آمریکا از برجام به صورت گذشته ادامه خواهد یافت، اظهار کرد: البته با توجه به این‌که آمریکا قدرت بازی دادن شرایط بین‌المللی را دارد ممکن است با اعمال مجدد تحریم‌ها وضعیت این قراردادها به خطر بیفتد.

خطر جدی تحریم برای صنعت خودرو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادآنلاین ،  امیرحسین کاکایی با تاکید بر این‌که بازگشت تحریم‌ها ضربه بزرگی به صنعت خودروی کشور وارد خواهد کرد، افزود: در گذشته نیز با اوج گیری تحریم ها از طرف آمریکا، خودرو که یکی از صنایع کلیدی ایران است با بحران‌ جدی مواجه شد؛ اما اتفاق بدتری که در همان زمان افتاد افزایش میزان واردات بود.

    ‌‎او اضافه کرد: در آینده اگر ایران وارد فاز جدیدی از تحریم شود، واردات کلیه کالاها به خصوص خودرو که تولید آن در داخل کشور امکان پذیر است، باید به طور کامل قطع شود.

    ‌‎این کارشناس صنعت خودرو با تاکید بر این‌که تولید خودرو به تنهایی کافی نیست، بیان کرد: بهترین راه در شرایط فعلی داخلی سازی خودرو است که البته زمان‌بر و نیازمند عقد قراردادهای بین‌المللی بین قطعه سازان داخلی و خارجی است.

    ‌‎کاکایی ادامه داد: تحریم‌های ترامپ در این قراردادها می‌تواند اثر بگذارد چراکه جزو قراردادهای آتی به حساب می‌آیند همچنین در این شرایط امکان دارد کشور چین نیز به عنوان یک بازیگر بزرگ در بازار جهانی بعد از اعمال مجدد تحریم‌ها اجازه فعالیت با ما را نداشته باشد که این نیز تهدید جدی برای ما محسوب می‌شود.

    ‌‎این کارشناس درباره افزایش قیمت خودروهای داخلی و تاثیر آن در بازار اضافه کرد: بازار در شرایط فعلی کشش افزایش قیمت خودروهای داخلی را دارد چرا که طی یک سال گذشته خودروهای داخلی زیر 45 میلیون افزایشی نداشته اند و اگر بر اساس رشد نرخ تورم هم حساب کنیم، امسال باید حدود 20 درصد گران شود کما اینکه تنها حدود 9.6 افزایش قیمت داشته و مابقی هزینه‌ها به تولیدکننده تحمیل شده است.

    ‌‎وى اضافه کرد: نکته ای که در قیمت خودروها چه وارداتی چه تولیدی وجود دارد، حاشیه بازار است و این افزایش قیمت‌هایی که شنیده می‌شود واقعیت ندارد.

    ‌‎کاکایى درباره چشم انداز بازار خودروهای وارداتی تصریح کرد: با توجه به این که قیمت خودروهای وارداتی به دلایل مختلف در سال گذشته افزایش پیدا کرد در سال جاری بعید است مجددا گران شوند چرا که برای این خودروها بازار کشش افزایش قیمت را ندارد.

    ‌‎وى ادامه داد: درباره خودروهای داخلی بازار فعلا داغ بوده و با توجه به نقدینگی سرگردان موجود در جامعه و همچنین نگاه سرمایه‌ای به این صنعت، پیش بینی می‌شود این سرمایه به سمت خودروهاى داخلى جذب و رونق بازار ادامه دار شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو