فونیکسریمکسبهتام

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ خبر داد

سرقت و زورگیری از رانندگان خودروهای مسافرکش پایتخت

عصر خودرو-سرقت و زورگیری از رانندگان خودروهای مسافرکش پایتخت + عکسمعاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارقان مسافرنمایی که از رانندگان خودروهای مسافرکشی دزدی می‌کردند،خبر داد.

سرقت و زورگیری از رانندگان خودروهای مسافرکش پایتخت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ داوود فرد معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: در پی وقوع سرقت‌های مشابه از رانندگان مسافرکش در محدوده اتوبان‌های شهر تهران به ویژه «آزادگان» و «بعثت»، موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

    با آغاز رسیدگی به پرونده، شکات و مالباختگان به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت و در اظهاراتی مشابه عنوان داشتند که توسط دو جوان و با تهدید سلاح سرد، مورد سرقت وجوه نقد و دیگر اموال قرار گرفتند.

    یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت 22:00 از ابتدای اتوبان آزادگان، مسیر شرق به غرب، در حال طی مسیر به سمت محل کار خود بودم که دو نفر را به عنوان مسافر دربستی سوار ماشین کردم؛ بعد از گذشت چند دقیقه ناگهان نفری که صندلی عقب نشسته بود، ضربه‌ای محکم به سر من وارد کرد و در ادامه چاقوی خودش را زیر گلویم گذاشت؛ در ادامه نفر دوم که در صندلی شاگرد نشسته بود شروع به جمع آوری پول‌های داخل ماشین کرد و دائما به نفر پشتی می‌گفت: «بزن – بزن»؛ پس از سرقت گوشی تلفن همراه و وجوهات نقد همراهم من را مجبور به توقف کرده و پس از پیاده شدن، به سرعت و در خلاف حرکت خودرو‌ها از محل متواری شدند.

    مالباخته‌ای دیگر نیز در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: ساعت 21:30 در خیابان فدائیان اسلام دو نفر عابر پیاده را سوار ماشین کردم؛ پس از چند دقیقه، نفری که صندلی عقب نشسته بود چاقویی زیر گلویم گذاشت و در ادامه سرنشین صندلی جلو نیز چاقویش را روی سینه ام گذاشت و اقدام به سرقت کیف پول و مدارکم کرد. پس از سرقت، هر دو نفر از ماشین پیاده شده و به سرعت و در تاریکی از محل متواری شدند.

    معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، در خصوص روند شناسایی و دستگیری متهمان پرونده عنوان داشت: با توجه به شیوه و شگرد سرقت، کارآگاهان اداره پنجم با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده از مالباختگان و نهایتا بهره گیری از سوابق مجرمان سابقه دار پلیس آگاهی موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار به نام احسان (متولد 1369) شدند؛ بررسی سوابق احسان حکایت از آن داشت که وی بار‌ها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت، اخلال در نظم عمومی، شرب خمر، تخریب اموال عمومی و غیره بار‌ها دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار نیز به اتهام سرقت مسافر از راننده دستگیر و روانه زندان شده؛ پرونده اش در دادسرای ویژه سرقت رسیدگی و پس از گذشت مدتی با صدور قرار وثیقه از زندان آزاد شده است.

    کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی با مراجعه به محل سکونت احسان در محدوده میدان خراسان و در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که وی به تازگی و به اتهام حمل موادمخدر دستگیر شده و در حال حاضر در زندان حضور دارد که بلافاصله هماهنگی‌های لازم انجام و احسان. د جهت انجام تحقیقات در خصوص سرقت‌های اخیر خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

    احسان. د پس از مواجه حضوری با تعدادی از شکات و مالباختگان صراحتا به سرقت از آن‌ها با همدستی یکی از دوستان خود به نام مهدی اعتراف کرد و انگیزه خود از این سرقت‌ها را تدمین هزینه موادمخدر مصرفی عنوان داشت.

    با شناسایی هویت دومین متهم پرونده، محل تردد مهدی. ع (متولد 1378) در منطقه کیانشهر – پارک جنگلی میرزاکوچک خان شناسایی و 11 اردیبهشت ماه دستگیر و پس از انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی صراحتا به زورگیری از رانندگان خودرو‌های مسافرکش در مناطق مختلف شهر تهران به ویژه در دو اتوبان آزادگان و بعثت اعتراف کرد.

    سرقت و زورگیری از رانندگان خودروهای مسافرکش پایتخت + عکس

    سرهنگ کارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان عنوان داشت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به سرقت و زورگیری از رانندگان خودرو‌های مسافرکش، شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان و به جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمان و همچنین سایر شکات و مالباختگان، هماهنگی‌های لازم با بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران جهت انتشار بدون پوشش تصویر این دو متهم انجام شده است؛ لذا از تمامی شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می‌شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو