فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن قطعه سازان:

مراقب سهم خواهی برخی کشورها باشیم

عصر خودرو- دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان گفت: در صورت محدودسازی یا توقف فعالیت شرکت های خودرویی و قطعه ساز اروپایی به سبب خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای برجام، باید مراقب سهم خواهی و امتیازگیری احتمالی برخی کشورها مانند چین باشیم.

مراقب سهم خواهی برخی کشورها باشیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، «آرش محبی نژاد» افزود: در روزهای گذشته رییس جمهوری فرانسه اعلام کرد شرکت های اروپایی بر اساس منافع خود تصمیم می گیرند و نمی توان شرکتی را به ادامه فعالیت در ایران مجبور کرد.
    وی بیان داشت: به این ترتیب هر شرکتی که منافع همکاری با آمریکا بیش از سود حضور در ایران باشد، از تحریم های آمریکایی پیروی می کند.
    به گفته وی، این مساله به یقین آثار خود را به همراه خواهد داشت و در ادامه باید ببینیم نظام بانکی کشور می تواند از اروپایی ها چه کمک هایی بگیرد و اتحادیه اروپا چه میزان همراهی از خود نشان می دهد.
    محبی نژاد ادامه داد: در خوشبینانه ترین حالت، شرکت های اروپایی باید بین بازار ایران و آمریکا یکی را انتخاب کنند و بر این اساس ریزش زیادی در همکاران اروپایی پیش بینی می شود.
    «تا امروز مقام های 2 خودروساز بزرگ فرانسه یعنی رنو-نیسان و پژو-سیتروئن اعلام کرده اند برنامه هایشان در ایران تغییر نمی کند که خبر خوبی است؛ با این همه، آنها نیز نمی توانند برای تامین کنندگان قطعات خود تعیین تکلیف کنند که با ایرانی ها همکاری کنند».
    محبی نژاد یادآوری کرد: شرکت های یاد شده که منافع زیادی در همکاری با طرف های آمریکایی دارند، در صورت جبران نشدن ضرر و زیان خود از سوی اتحادیه اروپا، همکاری با ایران را در میان مدت محدود یا متوقف می کنند.
    به گزارش ایرنا، قانون انسداد پیروی شرکت های اتحادیه اروپا از تحریم های فرامرزی آمریکا را ممنوع ساخته و شرکت ها را مجاز می داند زیان های ناشی از این تحریم ها را از عامل آن دریافت کنند.
    وی هشدار داد: در این شرایط سهم خواهی و امتیازگیری شرکت های چینی برای حضور پر رنگ تر در بازار ایران دور از ذهن نخواهد بود که باید در قراردادهای آینده دقت شود.
    به گزارش ایرنا، چندی پیش «امیرحسین قناتی» مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: تضمین های لازم در قراردادهای پسابرجامی از طرف های خارجی اخذ شده است و بر این اساس خودروسازان اروپایی به همکاری خود با ایران ادامه می دهند.
    پیش از این «یان مارتین» قائم مقام شرکت سایپا-سیتروئن، نیز به ایرنا گفت: هدف فرانسه باقی ماندن در برجام و اولویت این شرکت حضور در بازار بزرگ ایران است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو