فونیکسریمکسبهتام

دبیر سندیکای تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت:

توان تولید قطعات موتورسیکلت با استاندارد یورو ۴ وجود ندارد

عصر خودرو- دبیر هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان مجموعه قطعات موتورسیکلت گفت: الزام تولیدکنندگان موتورسیکلت برای تولید محصولاتی با استاندارد یورو ۴ در حالی است که هم اکنون واحدهای تولیدکننده قطعات این صنعت با ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت خود مشغول به فعالیت هستند.

توان تولید قطعات موتورسیکلت با استاندارد یورو ۴ وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸:۰۰

    محمدرضا سلیمی در گفت و گو با پایگاه خبری عصر خودرو با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر بیشتر واحدهای تولیدکننده قطعات موتورسیکلت تعطیل و نیمه تعطیل بوده و تعداد زیادی از واحدها نیز در شرف تعطیلی هستند.
    وی با بیان این که هم اکنون قطعاتی از موتورسیکلت از چین وارد می شود که در داخل کشور نیز تولید آن قطعات امکانپذیر است، گفت: هم اکنون واحدهای تولیدکننده قطعات موتورسیکلت تنها اقدام به تولید محدود قطعاتی می کنند که از سال های گذشته ادامه داشته و توان ورود به حوزه تولید قطعات جدید را ندارد زیرا توان مقابله و رقابت با اجناس چینی را ندارند.
    سلیمی ادامه داد: هرچند توان به روز شدن در این واحدهای تولیدی وجود دارد اما انگیزه ای برای این کار وجود ندارند بر این اساس این دسته از تولیدکنندگان اقدام به تولید قطعات با استانداردهای تحت اختیار خود می کنند.
    وی با اشاره به طراحی موتورسیکلت های برقی از سوی تولیدکنندگان ایرانی و بی توجهی مسئولان به آن تصریح کرد: هرچند این الزام وجود دارد که در صورت کالای مشابه ایرانی، از واردات کالای خارجی ممانعت به عمل آید و رهبر معظم انقلاب نیز بر تکیه بر توان داخلی تاکید دارند، اما این قانون هیچ زمانی اجرایی نشده و وضعیت در حال حاضر به شکلی است که تولیدکنندگان قطعات موتورسیکلت با انعقاد قراردادهای متفرقه سرپا ایستاده اند.
    دبیر هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان مجموعه قطعات موتورسیکلت ادامه داد: در حال حاضر واحدهای تولیدکننده قطعات موتورسیکلت با 40 نفر مشغول به ادامه فعالیت هستند و تنها توان تولید قطعاتی همچون بدنه، گلگیر، فرمان و قطعات کوچک را دارند و با این روند توان تولید قطعاتی با استانداردهای بالاتر نیز وجود ندارد.

    نویسنده : میترا ممسنی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو