فونیکسریمکسبهتام

شش سال پیش در چنین روزی؛

پیشرفت ۹۰درصدی بزرگترین طرح ارتقا کیفیت خودرو خاورمیانه

عصر خودرو- شش سال پیش در چنین روزی مدیرعامل سابق شرکت آزمون جاده ای خودرو گفت: بیش از ۹۰درصد فعالیت‌های زیرساختی برای ایجاد بزرگترین طرح ملی ارتقای کیفیت خودرو خاورمیانه در شهرستان ری به پایان رسیده است.

پیشرفت ۹۰درصدی بزرگترین طرح ارتقا کیفیت خودرو خاورمیانه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، علی پاکدامن گفت: از سال 1382 که شرکت تحت این نام تاسیس شد تا سال1387 بزرگترین معضل آن دریافت زمین مناسب و با امکانات توسعه ای برای آینده خودرو بود.

    به گفته وی، تحقیقات جامع و مفصل نشان داد که ایجاد چنین مراکزی نیاز به بیش از یک هزار هکتار زمین دارد، تا بتوان آزمون های مختلف خودرو اعم از آزمون جاده سرعت بالا، آزمون های دینامیکی، سطح شیبدار، سطوح لغزنده، آزمون صدا و ... و در نهایت بررسی عملکرد خودرو به عنوان یک سیستم یکپارچه را در سطح جاده ارزیابی کرد.
    مدیرعامل مرکز آزمون جاده ای خودرو با اشاره به اینکه ایجاد چنین طرحی با این وسعت در خاورمیانه مسبوق به سابقه نیست، متذکر شد: تاکنون سعی شده است تا طرح به صورت جامع دیده شود به همین منظور در این مرکز علاوه بر ایجاد آزمایشگاه های مختلف تست خودرو اعم از تست تصادف(Crash test)، حدود 90کیلومتر جاده با شرایط ویژه و خاص مراکز آزمون جاده ای خودرو و به خصوص شرایط اقلیمی کشور و طبق استانداردهای جهانی ساخته خواهد شد.
    وی ارتقای ایمنی، کاهش مصرف انرژی، حفاظت از محیط زیست، تنوع در تولید خودروها، طراحی و تحقیق و توسعه، بومی سازی محصول، دستیابی به دانش طراحی در داخل کشور، حفظ اسرار خودروسازان، بهبود کیفیت و کسب رضایت مشتریان، گسترش و فرهنگ استانداردسازی، تسهیل در امر صادرات و جلوگیری از واردات بی رویه و ... را به عنوان برخی از مزایای تکمیلی مراکز آزمون جاده ای خودرو اعلام کرد.
    http://www.asrekhodro.com/News/17511

    ارتقا محصولات سایپا به استاندارد یورو4
    شش سال پیش در چنین روزی مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا از اجرای طرح های ارتقای محصولات این گروه به استاندارد یورو 4 در سال جاری خبر داد و گفت: گروه خودروسازی سایپا این اراده را دارد که به عنوان پرچم دار حوزه محیط زیست در عرصه صنعتی به ویژه خودرو پیشگام باشد و در ارتقای استاندارها پیش از وضع قوانین توسط نهادهای ذیربط پیش دستی کند.
    نعمت الله پوستین دوز اظهار کرد: بر اساس زمان بندی و برنامه های تعریف شده مشترک، طرح مذکور در حال انجام است اما همان طور که در زمان رونمایی هم اعلام شده بود، پیش فرض های اقتصادی و مالی پروژه دست خوش تغییر خواهد شد.
    وی افزود: بیشتر قطعات مرتبط با ارتقای استاندارد به یورو4 خارجی و وارداتی بوده و توان تولید و طراحی و تأمین این قطعات از ابتدا به ساکن در کشور وجود ندارد و مستلزم تغییرات در حدود 80 قطعه است که نیاز به ارزبری بالایی دارد و به همین دلیل خیلی از مفروضات پروژه دچار تغییر شده است.
    پوستین دوز تاکید کرد: برای رسیدن این پروژه به نتیجه نهایی و تأمین قطعات و اجزای مورد نیاز برای ارتقای استاندارد به یورو4 و افزایش تولید در زمان مقرر و همچنین به منظور تنظیم بازار و قیمت تمام شده گروه خودروسازی سایپا نیاز به کمک سازمان های ذیربط نظیر وزارت صنعت و معدن و تجارت، سازمان حمایت از مصرف کنندگان، وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست دارد.
    پوستین دوز با یادآوری مشکلات دوگانه سوز کردن خودروها به طرح ارتقای استاندارد خودروها به یورو4 اشاره کرد و گفت: عنوان کردن مسائلی نظیر چالشهای سفارش گذاری قطعات، گشایش ال.سی. تأمین مالی از بانک ها، دریافت محموله ها از خارج و غیره به معنی آن نیست که خودروسازان میخواهند از ارتقای به استاندارد یورو4 شانه خالی کنند بلکه می خواهند با سازماندهی و مدیریت به موقع و صحیح در جهت منافع ملی گام بردارند.
    http://www.asrekhodro.com/News/17513
    صادرات 10 هزار سمند به روسیه
    شش سال پیش در چنین روزی گروه صنعتی ایران خودرو در تلاش برای توسعه بازارهای هدف، صدور 10هزار دستگاه خودرو از خانواده سمند به روسیه در سال 2012 را در دستور کار خود قرار داد.
    عبدالعظیم سعدیان معاون سابق صادرات ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: خودرو سمند صادراتی به روسیه دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 است.
    وی افزود: تمهیدات لازم برای ایجاد نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش در شهرهای مهم این کشور در نظر گرفته شده است.
    سعدیان خاطرنشان کرد: محموله های صادراتی سمند به تدریج از مردادماه سال 91 به صورت سی.کی.دی به سایت ایران خودرو در بلاروس انتقال و پس از آن به روسیه صادر می شوند. ایران خودرو طی سال های 2005 تا 2008 بیش از 11 هزار خودروی سمند به روسیه صادر کرد.
    معاون صادرات ایران خودرو تاکید کرد: بررسی های انجام شده در بازار خودروی روسیه نشان می دهد خودروی رانا از شانس زیادی برای حضور در این بازار پرتقاضا برخودار است و در سبد صادراتی ایران خودرو به این کشور قرار خواهد گرفت.
    وی ادامه داد: سالیانه 2.5 میلیون دستگاه خودرو وارد روسیه می شود و ایران خودرو درصدد است یک درصد سهم این بازار را به خود اختصاص دهد.
    سعدیان تاکید کرد: کیفیت مطلوب و استحکام سمند به همراه رعایت همه استانداردهای سخت گیرانه خودرویی روسیه از جمله عواملی است که آینده خوب سمند در بازار این کشور را نوید می دهد.

    http://www.asrekhodro.com/News/17525

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو