فونیکسریمکسبهتام

قطعه یک آزاد راه آبیک - چرمشهر امسال زیربار ترافیک می رود

عصر خودرو- مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به تلاش مضاعف این دستگاه اجرایی برای روان سازی ترافیکی اعلام کرد: قطعه یک آزاد راه آبیک - چرمشهر امسال زیر بار ترافیک می رود.

قطعه یک آزاد راه آبیک - چرمشهر امسال زیربار ترافیک می رود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، تقی رضایی اظهارداشت: پروژه آبیک - چرمشهر با مشارکت قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) دردست ساخت است که در روان سازی ترافیک 3 استان البرز، قزوین و تهران تاثیر گذاراست.
    وی افزود: 70 درصد این پروژه توسط قرارگاه خاتم و30 درصد دیگر توسط وزارت راه و شهرسازی در دست ساخت قرار گرفته است.
    رضایی گفت: این پروژه به طول 130 کیلومتر آزاد راه به عنوان مسیر کمربندی استان های البرز و تهران محسوب می شود.
    مدیرکل راه و شهرسازی البرز اظهار داشت: این آزاد راه با عبور از جنوب استان البرز به آزاد راه حرم تا حرم ( آزاد راه قم - مشهد ) متصل می شود.
    وی بیان داشت: این اتوبان ایمن ترین آزاد راه کشور خواهد بود و بخش عمده ترافیک استان البرز را مرتفع می کند.
    مدیرکل راه و شهرسازی البرز درادامه به موضوع تکمیل بزرگراه شهید همت اشاره کرد و گفت: پارسال 20 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یافت که 12 میلیارد تومان دیگر نیاز دارد.
    وی افزود: قرار است از71 قطعه ملک شهرک المهدی البرز درمسیر پروژه شهید همت 47 پلاک تخریب و مابقی با اختصاص اعتبار تملک شود.
    رضایی به اهتمام اداره کل راه و شهرسازی استان البرز برای تکمیل جاده هشتگرد - طالقان اشاره کرد و گفت: عملیات احداث تونل این مسیر اکنون در حال اجرا است .
    مدیرکل راه وشهرسازی البرز اظهار داشت: به مردم قول دادیم که پروژه ای که 20 سال پیش شروع شده تا تیرماه سال آینده با احتساب کنار گذر آماده بهره برداری شود.
    وی گفت: این پروژه حدود 80 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که اگر این اعتبار هم تامین نشود پروژه مذکور به بهره برداری خواهد رسید.
    رضایی خاطرنشان کرد: در حوزه راه های روستایی از اواخر سال گذشته تاکنون حدود 80 میلیارد تومان قرارداد جدید با پیمانکاران منعقد کرده ا یم و تلاش می شود شاخص سطح سوار رو و کیفیت راه های روستایی البرز بهبود یابد.
    این مسئول بیان داشت: حدود یک هزارو 47 کیلومتر راه روستایی در البرز وجود دارد که بیش از 68 درصد این راه ها آسفالته است لیکن نیمی از این 68 درصد آسفالته نیاز به بهسازی دارد.
    وی گفت: متعهد شده ایم تا پایان سال جاری حدود 100 کیلومتر از راه های روستایی البرز آسفالت شود.
    رضایی، به اقدامات صورت گرفته در جاده کرج - چالوس اشاره کرد و افزود: سال گذشته حدود 50 کیلومتر از این مسیر آسفالت شد.
    وی به اقدامات صورت گرفته در بخش مسکن مهر اشاره کرد و گفت: مسکن مهر البرز به لحاظ اجرا مشکل ندارد و از 37 هزار واحد مسکونی مهر که توسط اداره کل راه و شهرسازی در دست ساخت قرار گرفته ، 34هزار واحد آنها تکمیل و3 هزار واحد دیگر در دست ساخت و تکمیل است.
    استان البرز در مجموع یک هزارو450 کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی دارد و 18 درصد ترافیک جاده ای ایران مربوط به جاده های این استان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو