فونیکسریمکسبهتام

دبیر کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران:

خزانه خالی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

کاهش ۲۰۰میلیارد تومانی درآمد شهرداری از محل فروش طرح ترافیک

عصر خودرو- به گفته دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درآمد سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۰۰میلیارد تومان کاهش درآمد داشته و هم‌اکنون خزانه این سازمان کاملا خالی است.

خزانه خالی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادآنلاین ،  محمدعلی کرونی در واکنش به ادعای معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره الزام ارگان‌های دولتی برای پرداخت عوارض طرح ترافیک در طرح جدید  گفت: عوارض طرح ترافیک بر روی عوارض خودرو می‌آید و اگر مالک ماشین نخواهد که عوارض خود را سالیانه پرداخت کند یا ماشینش را بفروشد هیچ درآمدی برای شهر حاصل نمی‌شود و سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران ساز و کاری برای اخذ این عوارض از شهروندان در نظر نگرفته است.

    وی ادامه داد: در کشورهای توسعه‌یافته فرهنگ اجتماعی حاکم باعث شده شهروندان سالانه عوارض خودروی خود را پرداخت کنند اما در کشور ما اینگونه نیست و هیچ اجباری برای کسی که نمی‌خواهد پرداخت کند وجود ندارد. عوارضی که برخی از مردم در حال حاضر پرداخت می‌کنند وارد حساب الکترونیک می‌شود. در حال حاضر با توجه به کاهش قابل توجه درآمد شهرداری مبلغ دریافتی از زمان احرای طرح وارد خزانه متمرکز شهرداری نشده است.

    دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در واکنش به ادعای معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران مبنی بر کاهش 30درصدی درآمد شهرداری تهران از محل فروش طرح ترافیک گفت: طبق بررسی‌های ما درآمد تا 50درصد کاهش پیدا کرده است. سال گذشته در مدت مشابه  سازمان حمل و نقل و ترافیک 200میلیون تومان درآمد داشته اما طبق آخرین آمار در 24خردادماه امسال درآمد شهرداری در حال حاضر از این محل صفر است.

    کرونی ادامه داد: در سال‌های گذشته ارگان‌ها و نهادها عوارض ورود به طرح ترافیک را سالانه پرداخت می‌کردند که مبلغ بسیار خوبی برای سازمان بود تا از محل آن علاوه بر هزینه‌های خود به بخش‌های دیگر نیز مساعدت کنند.اما امسال هیچ ارگانی هزینه‌ای پرداخت نکرده است.

    او در پاسخ به این سوال که آیا در مقابل کاهش درآمد شهرداری،ترافیک کاهش پیدا کرده است یا نه نیز گفت:با وجود درخواست ما از سازمان حمل و نقل برای ارائه گزارش درباره نتایج طرح ترافیک اما هنوز هیچ گزارشی به کمیسیون حمل و نقل داده نشده و ما نمیتوانیم تایید کنیم که آمارهای شهرداری صحیح است.راستی‌آزمایی آن را باید بعد از ارائه گزارش شهرداری کارشناس مربوطه انجام دهد.

    کرونی ادامه داد: هیچ‌گاه در محدوده طرح ترافیک مشکل ترافیکی یا معضل جدی نداشتیم و در این محدوده اجرای طرح تاثیری نداشته است. کاهش ترافیک باید در کل شهر مشهود باشد.این طرح فقط تا حدی سهمیه‌ها را ساماندهی کرده است.باید منتظر بمانیم ببینیم همزمان با شروع سال تحصیلی ترافیک چگونه است؛آن زمان می‌توان نتیجه اجرای این طرح را با چشم هم دید.

    کرونی با اشاره به کم‌کاری سازمان معاونت حمل و نقل در سایر حوزه‌های حمل و‌نقل شهری گفت: وجود سه میلیون موتور سیکلت در سطح شهر و عدم ساماندهی پارک حاشیه از دیگر مشکلات پایتخت است که به فراموشی سپر‌ده شده است.از سازمان حمل ‌‌و نقل گزارشی در باره ساماندهی پارک حاشیه‌ای و رفع گره‌های ترافیکی خواستیم اما چیزی به ما ندادند.

    کرونی درپایان درباره ادعای پورسیدآقایی راجع به مطالعه علمی دانشگاه علم و صنعت نیز گفت: باید از ایشان پرسید که مطالعه‌شان میدانی بوده یا از روی دوربین.دوربین‌ها به گفته خود سازمان حمل و نقل و‌ترافیک 30درصد خطا دارند،پس این نتیجه با مطالعه غیر میدانی قابل قبول نیست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو