فونیکسریمکسبهتام

طرح تابستانی پلیس در جاده های قم آغاز شد

عصر خودرو- رئیس پلیس راه قم از آغاز اجرای طرح تابستانی پلیس در محورهای مواصلاتی این استان خبر داد و گفت: این طرح با توجه به تعطیلات تابستانی و افزایش آمد و شد خودروها، شروع و تا ۳۱ شهریورماه سال جاری ادامه دارد.

طرح تابستانی پلیس در جاده های قم آغاز شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ مختار پناهی  استفاده از توان حداکثری پلیس برای کاهش بار ترافیکی و تصادف ها، کنترل نامحسوس و برخورد با رانندگان متخلف را از جمله مهمترین اهداف این طرح عنوان کرد.
    وی اظهار کرد: پلیس با تخلف ها از جمله سبقت و سرعت غیرمجاز و استفاده از تلفن همراه که باعث تصادف های زیادی می شود بدون اغماض برخورد می کند،چرا که چنین تخلفاتی هم جان راننده و سرنشینان را به خطر می ‌اندازد و هم سلامتی و ایمنی دیگران را با مخاطره روبرو می ‌کند.
    به گفته وی؛ هلال احمر، اورژانس، راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه و شهرسازی، آتش نشانی و امداد خودرو، پلیس راه قم را در این طرح همراهی می کنند که در این رابطه مرکز فوریت های پزشکی با استقرار 20 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد درجاده های قم، آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان احتمالی در محورهای مواصلاتی است.
    پناهی با بیان این که در تابستان سال گذشته، 47 تن در تصادف های محورهای مواصلاتی قم جان خود را از دست دادند، بیشترین علت تصادف ها دراین محورها را واژگونی خودرو و خروج از جاده عنوان کرد.
    وی اضافه کرد: با توجه به این که بیشتر محورهای استان قم به صورت بزرگراه و یکنواخت است و شرایط جوی از جمله گرم بودن هوا باعث می شود تمرکز رانندگان در این محورها کاهش یابد، لذا استراحت میان مبدا و مقصد سفر و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی بسیار لازم است.
    وی ادامه داد:رانندگان با رعایت سرعت مطمئنه، از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کرده و قبل از حرکت وضعیت فنی خودرو خود را بررسی نمایند، از تلفن همراه در هنگام رانندگی به هیچ عنوان استفاده نکنند، توجه لازم را به جلو داشته باشند و در جاده هایی که آشنایی ندارند با احتیاط بیشتر اقدام به رانندگی کنند تا از مسیر اصلی منحرف نشوند.
    پناهی همچنین با بیان این که درحال حاضر وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی قم، پرحجم و نیمه سنگین است گفت: بیشترین بار ترافیکی به آزادراه های قم - تهران، قم - سلفچگان و قم - کاشان اختصاص دارد و محورهای فرعی استان نیز در تعطیلات آخر هفته دارای بار ترافیکی سنگینی است.
    طول محورهای مواصلاتی استان قم 757 کیلومتر شامل 256 کیلومتر آزادراه، 145 کیلومتر بزرگراه، 96 کیلومتر راه اصلی و 260 کیلومتر راه فرعی و روستایی است.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو